فرماندار درگز گفت: آتش سوزی در پارک ملی تندوره پس از حدود سه ساعت تلاش عوامل امدادرسان و مردمی به طور کامل مهار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی فراهی  فرماندار درگز گفت: با تلاش نیرو‌های امدادی و مردمی آتش سوزی در پارک ملی تندوره عصر امروز جمعه پس از حدود سه ساعت تلاش عوامل امدادرسان و مردمی به طور کامل مهار شد.

او افزود: دستگاه‌های متولی پارک ملی حوالی ساعت ۱۳ از وقوع حریق باخبر شدند که با توجه به پیش بینی جهت وقوع حریق در گیاهان و علوفه‌های خشک منطقه نیرو‌های امدادی به سرعت به محل اعزام شدند.

فرماندار درگز ادامه داد: علاوه بر هلال احمر، دهیاری ها، بسیج و نیرو‌های محیط زیست و پارک و داوطلبان مردمی شمار نیرو‌هایی که در مهار آتش سوزی همکاری داشتند دست کم ۱۱۰ نفر بودند.

فراهی بیان کرد: در اثر این آتش سوزی عرصه‌ای به وسعت ۲۰ هکتار شامل تعدادی درخت، درختچه و بوته در آتش سوخت، اما خوشبختانه به گونه‌های جانوری منطقه آسیب نرسید.

او وجود علوفه‌های خشک در محل را عامل توسعه و شدت یافتن آتش سوزی دانست و تصریح کرد: متاسفانه حضور پرتعداد گردشگران در پارک ملی تندوره در روز جمعه و سهل انگاری در روشن کردن آتش توسط آنان عامل احتمالی شروع آتش سوزی‌های منطقه در این فصل است.

پارک ملی تندوره با وسعت ۳۵ هزار و ۵۴۰ هکتار تنها پارک ملی خراسان رضوی در شمال این استان و درحوزه استحفاظی درگز نزدیک به مرز ایران و جمهوری ترکمنستان در حوضه آبریز هریرود و کشف رود و زیرحوضه رودخانه درونگر واقع است.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.