دوره آموزشی آشنایی با بیماری‌های میگو با حضور کارشناسان مزارع پرورش میگو و بهره‌برداران مجتمع پرورش میگو در مجتمع پرورش میگوی گواتر برگزار شد.

حمیدرضا نصیری  معاون آبزی پروری شیلات سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: پیرو برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته و در راستای کمک به ارتقا دانش فنی و بهداشتی بهره‌برداران و کارشناسان مزارع پرورش میگو این دوره با همکاری دامپزشکی و مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی چابهار برگزار شد.

حمیدرضا نصیری افزود: آموزش از موضوعات راهبردی و در دستور کار این معاونت بوده و در ادامه نیز با همکاری دامپزشکی و مرکز تحقیقات شیلات چابهار در قالب دوره آموزشی در محل مزارع و با رعایت نکات بهداشتی در دوره پرورش میگو در گواتر برگزار می‌شود

رییس اداره بهداشت و بیماری‌های اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: از جمله راهکار‌های پیشگیرانه می‌توان به آماده سازی درست و اصولی مزارع پرورش میگو قبل از ذخیره سازی و رعایت اصولی و صحیح اجرای سیستم فیلتراسیون و همچنین مدیریت تغذیه میگو نام برد.

امیر اسکندری از دیگر راهکار‌های پیشگیرانه مدیریت آب و هوادهی، رعایت کامل نکات بهداشتی در مزارع و تولید لارو SPF، SPT و SPR در کارگاه‌های تکثیر جهت جلوگیری از شیوع اکثر بیماری‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار