ثبت‌نام مجازی دوره مقدماتی و متوسطه طرح ۶ ساله استعداد یابی و نخبه‌پروری قرآنی دانش‌آموزان با عنوان طرح ملی «تلاوت» در استان فارس آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسئول مرکز قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی فارس گفت: علاقمندان برای ثبت‌نام می توانند مشخصات خود را به شماره تماس مؤسسه ذکر جمیل فارس به شماره ۰۹۱۷۶۰۳۳۵۶۸ ارسال کنند.

سیدمصطفی موسوی افزود: این طرح ۶ ساله که طرح استعدادیابی و نخبه‌پروری دانش‌آموزان در فن قرائت قرآن به شکل کاملا تخصصی است، مخصوص نوجوانان پسر ۸ تا ۱۴ سال و نوجوانان دختر ۱۰ تا ۱۵ سال است.

او ادامه داد: هزینه ثبت‌نام برای هر قرآن‌آموز مبلغ ۴۰ هزار تومان به‎‌صورت ماهانه است که صرف هزینه حق‌الزحمه اساتید، تهیه کتب، جزوات و نرم‌افزار می‌شود.

مسئول قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه مدارک لازم جهت ثبت‌نام شامل تکمیل فرم ثبت‌نام به همراه یک قطعه عکس ۴ در ۳ و تصویر صفحه اول شناسنامه بعد از ثبت‌نام دریافت خواهد شد، افزود: محتوای کلی آموزشی دوره مقدماتی شامل جلسه توجیهی خانواده‌های قرآن‌آموزان برای همدلی و همراهی با طرح به‌مدت ۴ ساعت و آشنایی با اصول و روش‌های تقلیدخوانی به‌مدت ۱۶ ساعت است که به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

موسوی گفت: از مزایای این طرح ارائه مدرک تخصصی قرائت قرآن به تمام شرکت‌کنندگان از سوی موسسه قرآنی صراط مشهد، وزارت ارشاد و آستان قدس رضوی مشهد و اهدای جوایز به نفرات برتر در پایان هر ترم آموزشی است و در پایان دوره اصلی دانش‌آموزان برتر به کشور‌های جهان اسلام مانند کربلا، عراق، لبنان، مالزی، سوریه، عربستان و جهت تبلیغ قرآن اعزام می‌شوند.

او اضافه کرد: در طول دوره ۲ ساله دوستان در قالب گروه‌های جهادی قرآنی برای تبلیغ قرآن در حاشیه شهر و روستا‌های حومه شیراز اعزام می‌شوند.

موسوی ادامه داد: طرح ملی تلاوت، طرحی کشوری است که از سوی مؤسسه قرآنی صراط مشهد و با همکاری وزارت ارشاد تهران و آستان قدس رضوی مشهد در حال برگزاری است و تاکنون بیش از ۲۷ استان به این طرح ملی پیوسته‌اند.

جانشین دارالقرآن بسیج سپاه فجر اضافه کرد: در طول ۶ ماه گذشته حدود ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس شیراز در این زمینه آموزش‌های مقدماتی طرح را طی کرده‌اند که در ادامه قصد اجرای طرح را در کل استان فارس به‌صورت مجازی داریم.

افتتاحیه طرح ملی تلاوت در روز سه‌شنبه، ۱۹ آذرماه سال ۹۸ در حرم مطهر شاهچراغ (ع) با حضور بیش از یک هزار نفر از دانش‌آموزان نخبه قرآنی شیراز و والدین آن‌ها و با حضور قاریان کشوری برگزار شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار