شهردار تبریز از تملک باغ‌های قدیمی در نقاط مختلف شهر در راستای توسعه فضای سبز پایدار و احیای باغ‌شهر تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،ایرج شهین باهر شهردار تبریز در بازدیدی میدانی از باغ‌های قدیمی تبریز با اعلام مطلب فوق افزود: اهمیت توسعه فضای سبز شهری بر هیچ‌کس پوشیده نیست و شورای شهر تبریز نیز امسال با تصویب بودجه‌ای قابل توجه، مأموریت خطیری را بر عهده ما گذاشته است که تلاش می‌کنیم با تملک و احیای این باغ‌ها، سرانه فضای سبز شهری تبریز را افزایش دهیم.

 

او ادامه داد: احیای هویت باغ‌شهری تبریز چندان دور از دسترس نبوده و تلاش داریم با همکاری شورای شهر و تملک باغ‌های قدیمی در نقاط مختلف شهر به این مهم دست یابیم.

 

شهردار تبریز با اشاره به اولویت مدیریت شهری در حوزه فضای سبز شهری خاطرنشان کرد: اولویت مدیریت شهری تبریز در سال ۹۹ تملک و حفظ باغ‌های قدیمی تبریز است، ولی در کنار آن احداث پارک‌های محله‌ای، نهال‌کاری گسترده و حفط فضای سبز فعلی شهر نیز اهمیت خاصی دارد.

 

او ادامه داد: در کنار این موارد فاز اول پارک بزرگ تبریز را نیز امسال تکمیل کرده و در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم.

 

شهین‌باهر در پایان یادآور شد: بزرگترین پارک درون‌شهری تبریز نیز تحت عنوان پارک باغشمال با در اختیار گرفتن زمین‌های پادگان ارتش نیز در دست مطالعه است که علاوه بر فضای سبز، رویکرد‌های فرهنگی و هنری نیز در آنجا جریان داشته و به نوعی پارکی چندمنظوره ساخته می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.