دستیار سیاه‌پوست وزیر خارجه آمریکا در اعتراض به بی عدالتی‌های نژادی رئیس جمهور این کشور علیه آمریکایی‌های آفریقایی تبار از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماری الیزابت تیلور، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور قانونگذاری در نامه‌ای به مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور اعلام کرد به دلیل اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مورد بی‌عدالتی‌های نژادی علیه آمریکایی‌های آفریقایی تبار از سمت خود استعفا می‌کند.

تیلور در این نامه که در اختیار روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز قرار گرفته است، نوشت: «لحظه‌های خیزش می‌تواند شما را تغییر دهد، مسیر زندگی خود را تغییر دهید و شخصیت خود را شکل دهید. اظهارات و اقدامات رئیس جمهور پیرامون بی عدالتی‌های نژادی علیه آمریکایی‌های سیاه‌پوست به شدت بر ضدِ ارزش‌ها و اعتقادات اصلی من است. من باید دستورات وجدان خود را دنبال کنم و به عنوان دستیار وزیر امور خارجه در امور قانونگذاری استعفا کنم.»

تیلور اولین زن آمریکایی آفریقایی تبار بود که در سمت خود در وزارت امور خارجه خدمت کرد و در اکتبر ۲۰۱۸ به اتفاق آرا تأیید شد. او این پیام را به ۶۰ کارمند خود در وزارت خارجه آمریکا ارسال و اظهار کرد که به شدت تحت تاثیر مرگ جورج فلوید قرار گرفته است.

با شدت گرفتن اعتراضات در شهر مینیاپولیس علیه بی عدالتی‌های نژادی که به دنبال کشته شدن جورج فلوید در بازداشت پلیس آغاز شده بود، ترامپ توییت کرد که "وقتی غارت شروع می‌شود، تیراندازی شروع می‌شود"، جمله‌ای است که نخستین بار توسط رئیس پلیس میامی در سال ۱۹۶۷ استفاده شد.

ترامپ همچنین قصد داشت نخستین همایش انتخاباتی خود را روز ۱۹ ژوئن همزمان با تعطیلات روز آزادی موسوم به «جونتینت» یا همان آزادی بردگان برگزار کند اما تاریخ آن تغییر کرد و مکان آن به تولسا، جایی که مرگبارترین قتل عام نژادی در سال ۱۹۲۱ رخ داد، منتقل شده است.

ترامپ همچنین با تغییر نام پایگاه‌های نظامی که از فرماندهان نظامی کنفدراسیون و دوران برده داری اتخاذ شده اند، مخالفت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۰۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
کارآگاه سابق پلیس نیویورک جوامع رنگین پوست در آمریکا انسان به حساب نمی‌آیند.
در سر تا سر جهان مومنین مستضعفین ستم کشیدگان فقرا و تهی دستان آدم و انسان حساب نمی شوند نه تنها سیاه پوستان و رنگین پوستان در آمریکا و در کل جهان فراعنه برده داران ظالم و ستمگر زورگوهای خودکامه دنیا پرستانی که سرمایه های ملی ملتتها رو چپاول کردند غارت کردند به منفعت خودشان در سر تا سر جهان وجود دارند و به نحوی این فراعنه برده داری و ظلم و ستم می کنند ولی بدانید وآگاه باشید که وعده خداوند جل جلاله عملی خواهد شد و مومنین مستضعفین عادل و خردمندان بصیر سر تا سر جهان حاکمان و وارثان کره زمین خواهند شد و همه مردم دنیا از عدل و عدالت و حقوق برار و یکسان انسانی بهره مند خاهند شد و ظالمین و ستمگران و زورگویان و جنایتکاران و شکنجه گران سفاکان وحشی اراذل و اوباشهای بی رحم و بی مروت و نژادپرستان شیطان صفتتهای خائنین سفاک به حقوق انسانیت نابود و به زیر و خار و ذلیل و حقیر مجازاتهای سختت و شدید و خشن خواهند شد توسط خردمندان بصیر نخبگان عادل مومنین مستضعفین ستم کشیدگان سر تا سر جهان که احیاء می کنند حق و حقوق عدل عدالت دینی انسانیت بشری آخرالزمان را به زودی زود انشاءالله به مددهای خداوند جل جلاله . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار