معاون آب شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با درخواست از مردم برای مصرف بهینه آب، گفت: وقتی یک شیر آب با فشار معمولی چکه می‌کند، در شبانه روز حدود ۵ لیتر آب از بین می‌رود.

آقای عالی معاون آب شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: از شهروندان خواهش می‌کنم وقتی با چکه کردن شیر آب رو به رو می‌شوند، آن را تعمیر کنند، زیرا وقتی یک شیر آب با فشار معمولی چکه می‌کند، در شبانه روز حدود ۵ لیتر آب هدر می‌رود و  اگر یکی از شیرهای آب در خانه ۱۰۰ هزار مشترک خانگی بوشهر چکه کند ظرف همین مدت حدود ۵۰۰ متر مکعب آب از بین می‌رود، آبی که می‌تواند برای یک روزِ یک روستا با جمعیت متوسط کافی باشد.

او با اشاره به افزایش مصرف آب از اسفند به دلیل شیوع ویروس کرونا افزود: امسال به علت شیوع کرونا قبل از گرم شدن هوا با افزایش مصرف آب مواجه شدیم؛ مصرف آبی که در خرداد  هر سال افزایش می‌یافت.

معاون آب شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: سرانه ملی مصرف آب در شهرها ۱۴۰ لیتر است، اما در استان بوشهر این میزان به ۲۲۰ تا ۲۲۵ لیتر می‌رسد یعنی ۳۰ درصد بیشتر از میانگین سرانه کشوری. در روستاهای استان هم  ۲و نیم برابر سرانه کشوری آب مصرف می‌شود.

عالی بیان کرد: سالانه ۱۱۵ میلیون متر مکعب آب در حوزه شهری و ۳۵ میلیون متر مکعب آب در حوزه روستایی تامین و تولید می‌شود.

او با اشاره به مشکلات تامین آب در شهرستان‌های تنگستان و عسلویه گفت: آب به میزان کافی تولید و تامین می‌شود، اما چالشی که با آن مواجه هستیم مصارف خارج از عرف است یعنی استفاده در خانه باغ‌ها، باغ شهری و ویلاها. حتی ما با باغ‌های مرکباتی روبه رو شده‌ایم که با آب آشامیدنی آبیاری می‌شود.

این مقام مسئول افزود: همچنین مشکل دیگر ما پمپ‌هایی است که به صورت مستقیم روی شبکه نصب می‌شود و مشکل بعد انشعاب‌های غیر مجاز است.

معاون آب شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: در حوزه تنگستان بالای ۱۱ هزار متر مکعب آب به روستا‌های ساحلی تزریق می‌شود که ۴۰ یا ۴۵ درصد افزایش را در تامین داریم، اما بازهم کم می‌آوریم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۲:۰۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
مردم ایران ؛ متاسفانه ؛ از مسرف ترین ، ساکنان کره زمین هستند !