فرماندار شهرستان اندیمشک گفت: با ساخت مخازن جدید در بخش الوار گرمسیری و بهره برداری از این طرح‌ها، حجم آب شرب ۳۸ روستای بخش الوار ۳ برابر می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  جهانگیری  فرماندار شهرستان اندیمشک گفت: با ساخت مخازن جدید در بخش الوار گرمسیری و بهره برداری از این طرح‌ها، حجم آب شرب ۳۸ روستای بخش الوار ۳ برابر می‌شود و مخازن پایتخت گلزار و امیرسیف در بخش الوار گرمسیری باهزینه حدود ۷۰ میلیارد ریال ساخته شده و آماده بهره برداری هستند.

او افزود: مخزن قدیمی پایتخت گلزار ۵۰۰مترمکعبی بوده که باساخت مخزن جدید یکهزار مترمکعبی حجم آب توزیع شده برای مشترکان ۱۹روستا با این مخزن سه برابر خواهد شد مخزن قدیمی امیرسیف یکهزار و ۷۰۰ مترمکعبی بوده که با ساخت مخزن جدید ۳هزار مترمکعبی حجم آب توزیع شده برای مشترکان ۱۹روستا حدود ۳ برابرخواهد شد.

جهانگیری بیان داشت: در زمینه  بهبود وضعیت آب شرب در شهر‌های حسینیه، بیدروبه و چم گلک نیز طرح‌های مربوطه به سرعت در حال اجرا است که به زودی افتتاح می‌شوند و تعداد ۲۵۰ کنتور خراب در شهر حسینیه تعویض شده ضمن اینکه آبدهی ۱۷ لیتر برثانیه با حفاری چاه دوکوهه به ۴۲ لیتر بر ثانیه رسید که اعتبار احداث چاه دوکوهه را ۳۰ میلیارد ریال است.

فرماندار اندیمشک تصریح کرد: تعویض الکتروپمپ ایستگاه بالا رود خط ۳۰۰جهت تقویت فشار اجرا و یک هزارمتر شبکه گذاری در کوی سلامت بیدروبه نیز اجرا شد ضمن اینکه حدود ۱۸۰ شگستگی در سطح شهر بیدروبه تعمیر شده استو تعمیر تعداد ۸۰ شکستگی، تعویض الکتروپمپ چاه آب دوم روستایی جهت افزایش دبی با همکاری آب روستایی و احداث مخزن ۲ هزارمترمکعبی شهر حسینیه از دیگر اقدام‌ها بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: حدود ۴۰ درصد پروژه خطوط ورودی و خروجی مخزن ۲ هزار مترمکعبی حسینیه نیز اجرا شده است و طرح مطالعاتی از سوی شرکت مشاور جهت اصلاح ۲۶کیلومتر شبکه فرسوده شهر بیدروبه و طرح مطالعاتی اصلاح شبکه در شهر حسینیه از سوی شرکت پور آب نیز اجرا شده است و الکتروپمپ کلر زنی ایستگاه پمپاژ بالارود تعویض شده است.

جهانگیری گفت: تعویض والف ۴اینچ حسینیه و تعمیر ۳ نقطه شکستگی خط انتقال ۳۰۰ و تعویض و تعمیر ۳ عدد والف ۱۵۰ و۱۰۰ در شهر حسینیه را از دیگر اقدام‌های حوزه آبرسانی در این منطقه است و اصلاح و ساماندهی شبکه آب شرب چم گلک مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد و به زودی بهره برداری می‌گردد همچنین پروژه آبرسانی دیلم دشت باریکاب نیز با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال آغاز شده که از طریق ۲ چشمه و با ساخت چهار منبع با ظرفیت ۵۰ متر مکعبی، آب این منطقه تامین خواهد شد.

اوفزود: آبرسانی به روستای تله زرکه با حفر چاه ۲۵۰ متری با ۲ منبع ۱۰۰ و۲۰۰ متر مکعبی با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال هم تکمیل شده است و با تحقق کامل این طرح‌ها در آینده نزدیک، شاهد توسعه بسیار خوبی در زیرساخت‌های آبرسانی شهرستان هستیم و این پروژه‌ها با تلاش و پیگیری جدی حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و جلسات متعدد وی با وزیر نیرو و مسئولین کشوری اجرا و طی جلسات متعدد مسئولان شهرستان با استاندار خوزستان و مسئولین مربوطه استانی نیز برای تسریع در روند اجرای آن‌ها تصمیم گیری و برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.