دانشیار ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی کلینیک امام رضا(ع) اراک از ساخت کیت تشخیص همزمان ویروس کرونا و آنفلوآنزا در ۳ ماه خبر داد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، خوانساری نژاد در حاشیه رونمایی از کیت تشخیص همزمان کروناویروس جدید، آنفلوآنزای تیپ A و آنفلوانزای تیپ B در اراک اظهار کرد: حدود سه ماه قبل در معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک این طرح مصوب شد و طراحی این کیت تقریباً سه ماه طول کشید.

او ادامه داد: این کیت نسبت به کیت‌های تکی تجاری که در کلینیک امام رضا (ع) در اختیار بود مورد مقایسه و بررسی قرار گرفت که نتیجه قابل قبولی کسب کرده و با حساسیت خیلی خوب  قادر است سه ویروس را تشخیص دهد.

مسئول فنی آزمایشگاه تخصصی ویروس‌شناسی کلینیک امام رضا (ع) اراک اظهار کرد: تشخیص بیماری آنفلوآنزا و کووید۱۹  با توجه به شباهت‌هایی که وجود دارد بسیار دشوار است و این یکی از دغدغه‌های بخش درمان برای فصل سرماست و می‌تواند نظام درمان را با مشکل مواجه کند.

خوانساری نژاد ادامه داد: به همین دلیل نیاز به تشخیص دقیق و انجام تست وجود دارد که در این شرایط باید سه تست جدا از بیمار گرفته شود و این فرآیند در کنار هزینه‌بر بودن، زمان‌بر است که در رسیدگی سریع و شروع روند درمان اثرگذار خواهد بود.

او افزود: با کیت ساخته شده در زمان کمتری هر سه بیماری کنترل و مشخص می‌شود که از نظر اقتصادی و زمان به‌صرفه‌تر خواهد بود.

مسئول فنی آزمایشگاه تخصصی ویروس‌شناسی کلینیک امام رضا (ع) اراک عنوان کرد: این طرح تحقیقاتی به کمک تیم آزمایشگاهی در کلینیک امام رضا (ع) اراک تهیه شده که در فاصله بین کار‌ها از ظرفیت دستگاه‌های خالی استفاده و تحقیقات و طراحی انجام شد.

خوانساری نژاد گفت: هزینه تمام‌شده این کیت در اشل تحقیقاتی ۳۰ میلیون تومان بود که در تولید انبوه هزینه تفاوت دارد، اما به دلیل اینکه تولید داخل است قطعاً از نمونه خارجی صرفه اقتصادی بیشتری دارد.


بیشتر بخوانید


او یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از احتمال افزایش ابتلا در فصل سرما و تداخل با آنفلوآنزا روزانه حدود ۳۰ هزار کیت در کشور نیاز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.