زهرا نژاد بهرام نسبت به حذف واژه ناپایدار و مشوق های مالی آن در طرح تفصیلی سال پایتخت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در رشته پیامی در صفحه شخصی خود نسبت به حذف واژه ناپایدار و مشوق‌های مالی آن در طرح تفصیلی سال پایتخت انتقاد کرد.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در صفحه خود نوشت:«۱۴۸۰۰ هکتار بافت ناپایدار در پایتخت وجوددارد. از ۷۸۰ هزار پلاک مسکونی تهران، ۴۶۰ هزار پلاک دچار ناپایداری سازه اند. (۶۰ درصد).

نگران کننده‌تر آنکه مبنا این اطلاعات به مطالعات ۲۰ سال قبل باز میگردد. این بافت‌ها طی ۲ دهه اخیر دچار ناپایداری مضاعف شده اند.

متاسفانه این بافت‌ها که عمدتاً در مجاورت بلوک‌های فرسوده واقع شده اند، از هرگونه مشوق مالی و تراکمی برای نوسازی بی بهره اند.

براساس اصلاحات طرح تفصیلی تهران در سال ۹۵ که به تصویب شورایعالی شهرسازی رسید، واژه بافت ناپایدار و کلیه مشوق‌های مربوط به آن حذف شد!

سال گذشته و پیش از ارائه لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران به جد پیگیر تنظیم سازوکاری برای ارائه تسهیلات تشویقی مالی برای بافت‌های ناپایدار و در معرض خطر شهر تهران بودم و در جلساتی با مدیران شهرداری تهران به طرح موضوع پرداختم.

به دلیل عدم همراهی برخی حوزه‌های شهرداری تهران، این امر به اجرا نرسید. جای تاسف است که هم اکنون حاکمیت ملی و محلی با توجیهات مختلف از جمله محدودیت‌های مالی، هیچگونه تمایزی میان متقاضیان نوسازی بافت در مناطق اعیان نشین تهران و بافت‌های ناپایدار قائل نیست!


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار