مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از آغاز برداشت گندم از ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم دیم و آبی این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود بالغ بر ۳۰۰ هزار تن گندم تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی با بیان اینکه متوسط عملکردگندم در مرودشت پنج و نیم تن در هکتار است، اظهار کرد: امسال به دلیل بارش های مناسب و رهاسازی آب از سد درودزن، پیش بینی می شود نسبت به سال های افزایش عملکرد داشته باشیم.

او گفت: کشت گندم در نیمه های آبان ماه انجام و برداشت نیز بسته به تاریخ کشت تا اواخر تیرماه ادامه خواهد داشت.

رحیمی افزود: با برگزاری جلسات متعدد، هماهنگی لازم به منظور تامین سوخت کمباین‌ها و انجام معاینه فنی، راه اندازی مراکز خرید دولتی نظارت بر روند خرید و برداشت ... صورت گرفته است.

او بیان کرد: تیم های کنترل برداشت به منظور نظارت بر برداشت گندم، تنظیم کمباین ها، کنترل ریزش و نظارت بر کاه و کلش در منطقه حضور دارند.

این مقام مسئول بیان کرد: همانند سال های گذشته با در نظر گرفتن عاملین تشخیص و ذیحساب بر فعالیت مراکز خرید و به خصوص فرآیند افت زنی نظارت مداوم خواهیم داشت.

ارقام گندم تولیدی در شهرستان عمدتا سیروان و چمران ۲ و ارقام مهرگان، بهاران، ترابی و رقم دیم آفتاب نیز سایر ارقام کشت شده هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: در سطح شهرستان، هفت مرکز خرید تعاونی روستایی و پنج مرکز خرید تعاونی تولیدی، جهت خرید تضمینی گندم با نرخ مصوب و دو مرکز دیگر تعاونی روستایی جهت خرید توافقی گندم آماده فعالیت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ضمن هشدار جدی به متخلفان آتش زدن کاه و کلش از بهره برداران خواست نسبت به جمع آوری کاه و کلش مزارع خود اقدام کرده و در صورت آتش زدن کاه و کلش مطابق مقررات با آن برخورد خواهد شد.

مرودشت سالانه با تولید ۲۵۰ هزار تن گندم ۲۵ درصد گندم استان فارس را تولید می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار