ﻫﺎدی ﻣﻌﺘﻤﺪی ﻣﻌﺎون ﻓﻨﯽ و اﺟﺮاﯾﯽ ﺳﺎزﻣﺎن ﻋﻤﺮان ﺷﻬﺮداری ﻣﺸﻬﺪ در گفت و گو با خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد، ﮔﻔﺖ: ﻓﺎز دوم ﭘﺮوژه ﺗﻌﺮﯾﺾ ﭘﻞ ﻣﻬﻨﺪس ﭘﺮﺗﻮی و
اﺻﻼح ﻫﻨﺪﺳﯽ اﻧﺘﻬﺎی ﺑﻠﻮار وﮐﯿﻞ آﺑﺎد ﺗﻮﺳﻂ ﺳﺎزمان ﻋﻤﺮان ﺗﺤﺖ ﻧﻈﺎرت ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﻋﻤﺮان، ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ و ﺗﺮافیک ﺷﻬﺮداری ﻣﺸﻬﺪ ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری شد.
او اﻓﺰود: ﻓﺎز اول ﺗﻌﺮﯾﺾ ﭘﻞ ﻣﻬﻨﺪس ﭘﺮﺗﻮی از ﻣﺴﯿﺮ ﻣﺸﻬﺪ به ﻃﺮﻗﺒﻪ و ﺷﺎﻧﺪﯾﺰ ﺳﺎل ۹۸ ﺑﻪ بهره ﺑﺮداری رﺳﯿﺪ و ﭘﯿﺶ از ﺗﺎﺑﺴﺘﺎن اﻣﺴﺎل، ﻓﺎز دوم اﯾﻦ ﭘﺮوژه در ﻣﺴﯿﺮ ﺑﺮﮔﺸﺖ از مسیر ﻃﺮﻗﺒﻪ و ﺷﺎﻧﺪﯾﺰ ﺑﻪ ﻣﺸﻬﺪ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎن رسید.
ﻣﻌﺎون ﻓﻨﯽ و اﺟﺮاﯾﯽ ﺳﺎزﻣﺎن ﻋﻤﺮان ﺷﻬﺮداری ﻣﺸﻬﺪ اداﻣﻪ داد: در ﻓﺎز دوم ﭘﺮوژه، ﻋﺮض ﭘﻞ ﻣﻬﻨﺪس ﭘﺮﺗﻮی در مسیر ﺑﺮﮔﺸﺖ ۳ ﻣﺘﺮ اﻓﺰاﯾﺶ ﭘﯿﺪا ﮐﺮد و ﺑﯿﺶ از هزار ﻣﺘﺮ از پل ﻣﻬﻨﺪس ﭘﺮﺗﻮی ﺗﺎ ﺗﻘﺎﻃﻊ ﺷﻬﯿﺪ ﺑﺮوﻧﺴﯽ ﻣﻮرد ﺗﻌﺮﯾﺾ ﻗﺮار گرفت ﺑﻪ ﻃﻮری که در ﺑﺮﺧﯽ ﻧﻘﺎط تا ۳ ﻣﺘﺮ اﻓﺰاﯾﺶ ﻋﺮض ﺑﻮﻟﻮار وﮐﯿﻞ آﺑﺎد را ﺷﺎﻫﺪ ﻫﺴﺘﯿﻢ.
ﻣﻌﺘﻤﺪی ﺑﯿﺎن ﮐﺮد: ﻗﺒﻞ از ﭘﻞ ﻣﻬﻨﺪس ﭘﺮﺗﻮی ﻧﯿﺰ دو ﺳﻤﺖ ﺑﻮﻟﻮار ﺗﻌﺮﯾﺾ ﺷﺪ ﺑﻪ ﻃﻮری که در ﺳﻤﺖ راﺳﺖ ﻧﻬﺎﯾﺖ تا ۶ ﻣﺘﺮ و در ﺳﻤﺖ ﭼﭗ ﻣﺴﯿﺮ ﺑﺮﮔﺸﺖ تا ۳ ﻣﺘﺮ اﻓﺰاﯾﺶ ﻋﺮض اﻧﺠﺎم ﺷﺪ و ﻧﻬﺎﯾﺖ ﻋﺮض اﯾﻦ ﻣﻌﺒﺮ به ۱۵ ﻣﺘﺮ رسید.
او ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﭘﺲ از اﺟﺮای ﻓﺎز اول ﮐﻪ ﺷﺎﻣﻞ اﯾﺠﺎد ﮐﻨﺎرﮔﺬر وﯾﮋه ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺷﺎﻧﺪﯾﺰ، ﺗﻌﺮﯾﺾ ﭘﻞ ﺑﻪ ﻣﯿﺰان ﺣﺪودا ۹ ﻣﺘﺮ و ﺳﺎﻣﺎﻧﺪﻫﯽ اﯾﺴﺘﮕﺎه ﺗﺎﮐﺴﯽ و اﺗﻮﺑﻮس ﻣﻘﺎﺑﻞ وکیل آباد ۹۳ بود، ﺷﺎﻫﺪ ﺗﺎﺛﯿﺮات ﺗﺮاﻓﯿﮑﯽ ﻣﺜﺒﺖ در ﺟﻬﺖ ﮐﺎﻫﺶ زﻣﺎن ﺳﻔﺮ ﺑﻮدﯾﻢ، ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ در ﻣﺴﯿﺮ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﻧﯿﺰ ﺷﺎﻫﺪ ﮐﺎﻫﺶ ﺗﺮاﻓﯿﮏ ﻫﺴﺘﯿﻢ.
ﻣﻌﺎون ﻓﻨﯽ و اﺟﺮاﯾﯽ ﺳﺎزﻣﺎن ﻋﻤﺮان ﺷﻬﺮداری ﻣﺸﻬﺪ تاکید کرد: اﯾﻦ ﭘﺮوژه ﻣﻮﺟﺐ اﻓﺰاﯾﺶ ﻋﺮض ﭘﻞ ﻣﻬﻨﺪس ﭘﺮﺗﻮی در ﻣﺴﯿﺮ ﺑﺮﮔﺸﺖ از ﻃﺮﻗﺒﻪ و ﺷﺎﻧﺪﯾﺰ ﺑﻪ ﻣﺸﻬﺪ ﺷﺪ و ﺳﻬﻮﻟﺖ ﺗﺮدد ﺷﻬﺮوﻧﺪان و زاﺋﺮان را در ﻣﺴﯿﺮ ﺑﺮﮔﺸﺖ از ﯾﯿﻼﻗﺎت و نقاط ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ ﻓﺮاﻫﻢ آورد و ﻣﻮﺟﺐ ﮐﺎﻫﺶ آﻟﻮدﮔﯽ و ﺗﺮاﻓﯿﮏ ﺷﺪه اﺳﺖ.
ﻣﻌﺘﻤﺪی اﻇﻬﺎر ﮐﺮد: ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺷﻬﺮی ﻣﺸﻬﺪ در ﭘﯽ آن اﺳﺖ ﺗﺎ در ﭘﺮوژه ﺳﺎﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﺗﺮاﻓﯿﮏ اﻧﺘﻬﺎی وﮐﯿﻞ آﺑﺎد در ﮔﺎم ﻫﺎی ﺑﻌﺪی با اﺣﺪاث زﯾﺮﮔﺬر دورﺑﺮﮔﺮدان ﺷﻬﯿﺪ ﺑﺮوﻧﺴﯽ و ﭘﺲ از آن ﺗﻘﺎﻃﻊ ﻏﯿﺮﻫﻤﺴﻄﺢ ﻣﺸﻬﺪ- ﺷﺎﻧﺪﯾﺰ- ﻃﺮﻗﺒﻪ اﯾﻦ ﻣﻌﻀﻞ ﺗﺮاﻓﯿﮑﯽ را به ﻃﻮر ﮐﺎﻣﻞ ﺣﻞ ﻧﻤﺎﯾﺪ ﺗﺎ ﺿﻤﻦ ﮐﺎﻫﺶ ﺗﺮاﻓﯿﮏ و آﻻﯾﻨﺪﮔﯽ محیط زﯾﺴﺖ در زﻣﺎن ﺳﻔﺮ ﻣﺮدم ﮐﺎﻫﺶ یابد.
اﻧﺘﻬﺎی ﭘﯿﺎم//ز. ق