استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نظامات اداری ما مربوط به چندین سال پیش است، اظهار کرد: با قوانین صدسال گذشته نمی‌توان کشور را اداره کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در هفتادوپنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود، این مهم را به دلیل وجود برخی قوانین محل عنوان کرد و گفت: متاسفانه قوانین ما از ۸۰تا صد سال پیش تاکنون هنوز به روز نشده و با وجود تمام مشکلات همچنان اجرایی می‌شود.

او افزود: در آن زمان ما یک دانشگاه بیشتر نداشتیم، اما اکنون چندین دانشگاه در سراسر کشور داریم، ما بیشترین دانشگاه را در سراسر خاورمیانه داریم بنابراین باید از این سرمایه اجتماعی که همین جوانان دانشجوی ما هستند استفاده کرد. امروز امکانات از ارتباطات گرفته تا حمل و نقل به همه جای کشور و روستا‌ها رسیده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با وجود تمام امکانات، اما نظامات زیادی که از گذشته ایجاد شده و به روز نیست امروز باعث بروز مشکلات فراوان در کشور شده است، دیگر نمی‌شود کشور را به سبک صدسال گذشته اداره کرد و نیازمند تغییر در برخی قوانین هستیم.


رزم حسینی بیان کرد: اگر می‌خواهیم جهش تولید ایجاد شود باید متناسب با آن تصمیمات نیز گرفته شود و پیرو این صحبت‌ها ستاد ویژه تدابیر اقتصادی در خراسان رضوی ایجاد شد.

او با انتقاد از توزیع ناعادلانه ثروت در کشور، تصریح کرد: چگونه تنها ۱۰درصد افراد خاص در سال از ۷هزار میلیارد تومان تسهیلات بهره‌مند شوند و در مقابل یک روستایی برای دریافت کوچکترین تسهیلات باید ماه‌ها به دنبال وام باشد.
 
انتهای پیام//م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.