رئیس رسیدگی به اسناد پزشکی در سازمان تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری از وجود روش‌های دریافت اعتبار دفترچه تأمین اجتماعی و اخذ استحقاق درمان به صورت غیرحضوری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمود فروزنده رئیس رسیدگی به اسناد پزشکی در سازمان تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روش‌های تمدید غیرحضوری دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی گفت: به منظور عدم تردد و با توجه به شرایط بیماری کرونا و جلوگیری از ازدحام در شعب تأمین اجتماعی، اطلاعات کلیه بیمه‌شدگان از جمله اعتبار دفترچه و استحقاق درمان در بستر اینترنتی قرار داده شد.

او با بیان اینکه در گذشته در دفترچه‌های بیمه تاریخ اعتبار درج می‌شد، ولی اکنون این درج اعتبار حذف شده‌است، ادامه داد: بیمه‌شدگان متمایل به استفاده از حق درمان در گذشته باید استحقاق درمان داشته و حق بیمه آن‌ها پرداخت شده باشد.

رئیس رسیدگی به اسناد پزشکی در سازمان تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روش‌های پیگیری برای دسترسی داروخانه‌ها، کلینیک‌ها و مراکز درمانی به اطلاعات بیمه‌شدگان و انجام امور بیمه‌ای به صورت غیرحضوری توضیح داد: یکی از روش‌ها، استفاده از کد‌های ussd است که با شماره‌گیری #١١٤٢٠٤* وضعیت اعتبار دفترچه بیمه تعیین می‌شود و اینکه آیا واجد حمایت‌های درمانی هستند یا خیر، اگر واجد شرایط باشند، کد پیگیری دفترچه را به معنی تاریخ اعتبار درج می‌کنند.

فروزنده با بیان اینکه روش دیگر، #١٤٢٠٤ است که چند گزینه دارد و برای اعتبار دفترچه باید عدد یک را وارد کنند، اظهار داشت: روش بعدی از طریق نسخه وب است که وارد سایت سازمان تأمین اجتماعی می‌شوند، کد ملی را وارد می‌کنند و اعتبار دفترچه را می‌گیرند.

او اضافه کرد: در روش دیگر، از طریق اپلیکیشن موبایلی، بارکد روی دفترچه را اسکن می‌کنند و وضعیت اعتبار دفترچه اعلام می‌شود، همچنین می‌توانند کد ملی را در اپلیکیشن وارد کرده و اعتبار دفترچه را دریابند.

رئیس رسیدگی به اسناد پزشکی در سازمان تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین از طریق شماره‌گیری کد #١٦٦٦* امکان دریافت اعتبار دفترچه بیمه تأمین اجتماعی وجود دارد.

فروزنده با اشاره به روش‌های مخصوص طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: به طرف قرارداد مثل داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری و. یک درگاه رمز عبور و نام کاربری داده می‌شود که می‌توانند وارد درگاه شده و اعتبار دفترچه خود را اخذ کنند.

او با بیان اینکه ممکن است بیمار به ظنّ خود دارای استحقاق درمان باشد، ولی نتیجه پیگیری استحقاقش منفی باشد، اضافه کرد: این فرد می‌تواند به شعب و کارگزاری‌ها مراجعه کند یا از طریق #١٤٢٠* نسبت به اخذ استحقاق و رفع مشکلات اقدام کند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.