رئیس اداره شاهد وامور ایثارگران آموزش وپرورش استان کرمان از پذیرش ۵ هزار دانش آموز در مدارس شاهد، اعم از عادی و فرزندان شاهد، ایثارگر وجانباز در سراسر استان، خبر داد.

حسین محسن بیگی رئیس اداره شاهدو امور ایثارگران آموزش وپرورش استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: مدارس ابتدایی شاهد هر سال از اول تا ۱۷ خردادماه ثبت نام را انجام می‌دادند، ولی امسال این روند تا ۲۰ خرداد ادامه داشت.

محسن بیگی با اشاره به اینکه دانش آموزانی که فرزند شهید یا آزاده و یا جانباز بالای ۲۵ درصد (طرح شاهد) جا مانده از ثبت نام، هر زمان که مراجعه کنند، موظف به ثبت نامشان هستیم، افزود: امسال ۵ هزار دانش آموز بدلیل بهتر شدن فضا‌های فیزیکی تا پایان شهریور ماه در مدارس شاهد استان کرمان، ثبت نام وپذیرش خواهند شد.

او اظهار کرد: حدود ۲ هزار نفر در پایه اول ابتدایی، هزار نفر پایه هفتم و هزار و۷۰۰ نفر پایه دهم نفر ثبت نام خواهند شد، ولی تصمیم بر این است که امسال بدلیل افزایش کلاس در بعضی پایه ها، تعداد بیشتری را برای ثبت نام پذیرش شوند.

رئیس اداره شاهدو امور ایثارگران آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: برای ثبت نام دانش آموزان با شرایط عادی در مدارس شاهد مانعی وجود ندارد، ولی الویت با ثبت نام فرزندان شهید، ایثارگر، جانباز، فرهنگی، نظامیانی که در منطقه امنیتی وعملیاتی دارای نامه باشند وهمچنین فرزندان کارمندان اداره بنیاد شهید، امتیاز خاصی برایشان در نظر گرفته شده است.

محسن بیگی با بیان اینکه امسال فرزندان جانبازان ۲۵ درصد به بالا هم، جزو طرح‌های شاهد وپراکنده می‌شوند، عنوان کرد: در سال‌های قبل فرزندان شهید، ایثارگر وجانبازان ۵۰ درصد به بالا، شامل این طرح‌ها می‌شدند، ولی امسال فرزندان جانبازان ۲۵ درصد به بالا هم در این طرح‌ها خواهند بود.

محسن بیگی در خصوص طرح پراکنده گفت: این طرح به منظور این است که فرزندان شهید، آزاده و جانبازان ۲۵ درصد به بالا چنانچه در مدارس عادی دولتی مشغول به تحصیل هستند، آموزش وپرورش موظف به مشخص کردن یک رابط پیگیر دروس، معرفی به مراکز مشاوره ودرصورت نیاز به معلم خصوصی با کمک بنیاد شهید مشکل این دانش آموزان را رفع کنیم.

او با بیان اینکه ۶۹ مدرسه شاهد طی ۳ مقطع در سراسر استان داریم، گفت: ۸ مدرسه در مرکز استان در سه مقطع در نواحی یک و دو وجود دارد.

او به ۳۱ مدرسه شاهددر دوره ابتدایی اشاره کردو افزود:چهار مدرسه شاهد در دوره ابتدایی در شهر کرمان وجود دارد که از این تعداد ۲ مدرسه در ناحیه ۲ و دو مدرسه در ناحیه ۱ قرار گرفته است.

محسن بیگی به تاریخ ثبت نام پایه هفتم و متوسطه دوم اشاره کردو بیان داشت: ثبت نام پایه هفتم از یکم تا ۱۴ تیر ماه و متوسطه دوم از ۵ تا ۲۱ تیرماه پیش ثبت نام آغاز می‌شود و دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به سایت سجا www.saja.medu.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

او گفت: در پایه هفتم و متوسطه دوم به ترتیب ۱۵۰ و ۱۸۰دانش آموز در ۳ رشته، پذیرش خواهیم داشت.

محسن بیگی با بیان اینکه ثبت نام در مدارس شاهد همانند سایر مدارس است، گفت: شهریه تقریبی این مدارس برای  ابتدایی ۶۰۰ هزار تومان، متوسطه اول۷۰۰ هزار تومان ومتوسطه دوم ۹۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که نسبت به سال قبل افزایش قیمت نداشته، ولی افراد عادی موظف به پرداخت کامل شهریه هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.