وزارت دفاع فرانسه خواستار واکنش سازمان ناتو در قبال رویکرد نیرو‌های دریایی ترکیه در مقابل ناو‌های جنگی خود شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد نیروی دریایی ترکیه در قبال ناو‌های جنگی این کشور که در رزمایش ناتو حضور داشتند، رویکرد خصمانه داشته است.

شبکه اسکای نیوز به نقل از وزارت دفاع فرانسه و با تاکید بر رویکرد ستیزه جویانه ترکیه در قبال نیرو‌های فرانسوی اعلام کرد ناتو نباید در مقابل اقدامات ترکیه در قبال متحدش سر خود را زیر برف کند.

یک مقام وزارت دفاع فرانسه گفت ما در اتحاد ناتو لحظات پیچیده‌ای را داشته ایم، اما نمی‌توانیم همانند کبک (سر خود را زیر برف کنیم) وانمود کنیم هیچ مشکلی در خصوص ترکیه وجود ندارد. ما باید آن را ببینیم و مدیریت کنیم.

تنش میان آنکارا و پاریس این روز‌ها بر سر بحران لیبی بالا گرفته است. اخیرا امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در بیانیه‌ای با محکوم کردن مداخله نظامی ترکیه در لیبی، آن را «غیرقابل قبول» خواند. مکرون در این‌باره گفت: «فرانسه سیاست تهاجمی ترکیه در لیبی را تحمل نمی‌کند». رئیس‌جمهور فرانسه همچنین این را هم گفت که: «ترکیه تحریم تسلیحاتی لیبی را از طریق سواحل شمالی این کشور نقض می‌کند».

ترکیه نیز در واکنش، فرانسه را به دلیل حمایت از خلیفه حفتر عامل شعله ور شدن بحران لیبی اعلام کرد. ترکیه ضمن حمایت دائمی و دیپلماتیک از دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج، چندی پیش اعلام کرد که به دنبال احداث دو پایگاه نظامی در این کشور است تا بتواند به حضور نظامی خود در لیبی انسجام بخشد.

ارتش تحت امر خلیفه حفتر هم به دخالت‌های ترکیه واکنش نشان داده و در این‌باره روز شنبه گفت: «اردوغان به دنبال سیطره کامل در تمام لیبی است و نیت خیرخواهانه‌ای برای مردم لیبی ندارد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار