نیاز ضروری قشر آسیب پذیر به مسکن ارزان قیمت

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورا ی شهر همدان گفت: دولت باید واحد‌های ارزان قیمت تامین کند

نیاز ضروری قشر آسیب پذیر به مسکن ارزان قیمتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان گفت: روند تفکیک زمین در شهر همدان متاسفانه همراه با دست‌انداز‌های اداری، بسیار طول می‌کشد و اداره راه وشهرسازی علیرغم اینکه ماده ۱۰۱ اصلاحی، تکلیف تفکیک‌کننده اراضی شهری را مشخص کرده است، از مالکین، سهم دولت تقاضا می‌کند که در این زمینه از قانون تمکین کنند.

سید مسعود عسگریان رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان افزود: به استناد ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداری‌ها، دادگستری و اداره ثبت اسناد درخواست‎های لازم را در حوزه تفکیک اراضی ثبت کرده و شهرداری و راه شهرسازی مباحث اداری را انجام دهند و دریافت سهم بیش از حدنصاب تعیین شده در قانون، خلاف مقررات است.

او ادامه داد: یکی از عوامل گرانی زمین در محدوده شهر همدان این بوده که تفکیک مناسب زمین در شهر همدان انجام نشده است؛ در حالی‌که بر جمعیت شهر افزوده می‌شود و تولید مسکن محدود است و در واقع، عرضه و تقاضا متعادل نیست.

عسگریان با بیان اینکه ۱۰ هزار واحد خالی متعلق به بخش خصوصی وجود دارد گفت: دولت باید واحد‌های ارزان قیمت تامین کند، چرا که مسکن مهر، میزان مسکن ارزان قیمت را برای قشر آسیب‌پذیر فراهم کرد، اما طی ۷ سال گذشته تولید مسکن ارزان قیمت را شاهد نبودیم و اقشار آسیب‌پذیر نیاز ضروری به مسکن ارزن‌قیمت دارد.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه در شهر همدان عمدتا سرمایه‌گذاری مردم در حوزه مسکن و زیرمجموعه‌های آن است، گفت: این مهم یکی از علل اساسی افزایش قیمت مسکن است، از سوی دیگر باید سیاست‌های عمومی وزارت راه وشهرسازی بر این محور باشد تا در استان و کشور بخش عمده مسکن را برای اقشار آسیب‌پذیر تولید کند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.