ویدئویی کمتر دیده شده از قبرستان بقیع

در این مطلب فیلمی از قبرستان بقیع که مهمترین قبرستان جهان اسلام به شمار می رود را مشاهده می کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کمتر شیعه اهل بیت است که نام قبرستان بقیع را نشنیده باشد. این قبرستان، مهم‌ترین قبرستان در جهان اسلام است که بخش مهمی از تاریخ اسلام را در خود جای داده است. بقیع تنها یک گورستان نیست، بلکه گنجینه تاریخ اسلام است. قبور چهار امام معصوم شیعیان و نیز قبور همسران، دختران، برخی از فرزندان، اصحاب، تابعین و عمه‌های پیامبر خدا (ص) و نزدیک به ۱۰ هزار نفر از شخصیت‌های نامدار تاریخ اسلام در آنجا واقع شده است.


بیشتر بخوانید

#صادق_آل_محمد ؛ یه مدینه یه بقیعه یه امامی که حرم نداره


بقیع با این همه عظمت، در عین‌ حال غریب و مظلوم است. هر زائری که به مدینه می‌رود، با اولین نگاهش به این گورستان، از شدت حزن و اندوه، اشک از دیدگانش سرازیر و بی‌اختیار سر به دیوار گذارده و بر مظلومیت اهل‌بیت پیامبر (ص) اندوهگین می‌شود. در حالی که در همه جای جهان، کشور‌ها از افتخارات ملی خود تجلیل و تمجید می‌کنند و حتی برای سربازان گمنامشان، سنگ نشان و یادبود درست می‌کنند، اما در بقیع حتی از گذاردن سنگی معمولی بر روی قبور دریغ می‌شود.

به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام ششم شیعیان جهان، امام جعفر صادق (ع) که قبر مبارک ایشان نیز در بقیع واقع شده است در این مطلب ویدئویی از این قبرستان تاریخی اسلام را مشاهده خواهید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
بی کیفیت نشون میده معلوم نیست که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
این جمله خیلی زیبا بود:
در حالی که در همه جای جهان، کشور‌ها از افتخارات ملی خود تجلیل و تمجید می‌کنند و حتی برای سربازان گمنامشان، سنگ نشان و یادبود درست می‌کنند، اما در بقیع حتی از گذاردن سنگی معمولی بر روی قبور دریغ می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۵۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
اللهم عجل لولیک الفرج
آخرین اخبار