همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام صادق (ع) زائران و مجاوران به عزاداری پرداخته و در اندوه شهادت آن امام همام به سوگ نشستند.

امین ولایت در سالروز شهادت امام صادق (ع) به سوگ نشستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سومین حرم اهل بیت حضرت شاهچراغ (ع) به سوگ شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع)، نشست.

معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، گفت: به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع)، برنامه‌های مختلفی در این حرم مطهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سلامی با بیان این که برنامه‌ها بدون حضور زائران برگزار می‌شود، افزود: برنامه سخنرانی آیت الله صدیقی و مداحی حسن شالبافان مداح اهل بیت (ع) ضبط شده و ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه از شبکه فارس پخش می‌شود.

معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) افزود: رادیو حرم فردا از ساعت ۶ تا ۱۲ و ۳۰، از ۱۷ تا ۲۰ و بعد از نماز مغرب برنامه‌های ویژه‌ای دارد که از طریق بلندگو‌های حرم شاهچراغ (ع)، پخش می‌شود.

جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی‌طالب، ششمین امام مذهب شیعه امامی است. پدر او امام محمد باقر (ع) و مادرش ام فروه دختر قاسم پسر محمد بن ابوبکر بود.

مشهورترین لقب او «صادق» است. برخی از علمای اهل سنت، چون مالک بن انس، احمد بن حنبل و جاحظ نیز از او با این لقب نام برده‌اند.

به عللی همچون پراکندگی شیعیان در مناطق مختلف اسلامی، دشوار بودن ارتباط با شیعیان به علت فشار‌های سیاسی و عدم دسترسی شیعیان به امام صادق (ع)، آن حضرت، مجموعه‌ای از نمایندگان را در مناطق مختلف اسلامی تعیین کرد که از آن با نام سازمان وکالت یاد می‌شود.

این سازمان وظایفی، چون دریافت وجوه شرعی مانند خمس، زکات، نذر و هدایای شیعیان و تحویل آن‌ها به امام، رسیدگی به مشکلات شیعیان، ایجاد ارتباط میان ائمه و شیعیان و پاسخ به سؤالات شرعی آن‌ها را برعهده داشت.

امام صادق(ع) در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ق در مدینه به دنیا آمد و در سال ۱۴۸ق در ۶۵ سالگی همان‌جا به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار