۲۶۸ میلیارد تومان تسهیلات برای برای کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در استان خراسان جنوبی اختصاص یافت.

اختصاص ۲۶۸ میلیارد تومان تسهیلات برای کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اشرفی ، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصداختصاص ۲۶۸ میلیارد تومان تسهیلات برای کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا و دوره بازپرداخت آن با احتساب دوره تنفس، ۲۴ ماهه خواهد بود.

او افزود: در این مرحله، کارگاه‌های خسارت دیده از کرونا که کد تامین اجتماعی و کارگر بیمه شده دارند، مشمول دریافت حمایت‌های دولت می‌شوند و امیدواریم در مرحله بعد، حمایت‌ها شامل کسب و کار‌های بیمه نشده هم باشد.

اشرفی گفت: براساس شیوه نامه ابلاغی، رقم تسهیلات در سه سطح ۶۰ میلیون ریالی، ۱۲۰ میلیون ریالی و ۱۶۰ میلیون ریالی تعیین شده است.


بیشتر بخوانید

 توزیع ۷ هزار بسته غذایی دررزمایش کمک‌های مومنانه


او افزود: کسب و کار‌هایی که آسیب شدید دیده اند، به ازای هر نفر بیمه شده ۱۲۰ میلیون ریال و واحد‌هایی که تعطیل شده اند به ازای هر بیمه شده ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: رانندگان مسافری درون شهری و برون شهری هم ۶۰ میلیون ریال تسهیلات می‌گیرند.

او بیان کرد : پرداخت تسهیلات به رانندگان، یک مرحله‌ای است و متقاضیان مشمول، مستقیما به بانک معرفی می‌شوند، اما پرداخت تسهیلات به سایر متقاضیان دومرحله‌ای است و باید در دستگاه تخصصی مربوط، مورد بررسی قرار گیرد.

اشرفی گفت: سهم استان از دریافت این اعتبارات تسهیلاتی، تقریباً ۰.۷ درصد کل اعتباری است که در کشور اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بخشی از تسهیلات بابت جبران دستمزد کارگران و بخشی هم بابت جبران هزینه‌هایی است که تحمیل شده است.

او افزود: در صورتی که با تشخیص دستگاه بخشی و یا وزارت، تسهیلات گیرنده منابع دریافتی را در غیر مصادیق تعیین شده هزینه کند و یا نسبت به بازپرداخت تسهیلات در موعد مقرر اقدام نکنند به مدت ۲ سال از دریافت هرگونه خدمات بانکی تسهیلات، ضمانت نامه و اعتبارات اسنادی محروم شده و موظف به بازپرداخت منابع با نرخ ۲۴ درصد، نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و ۶ درصد جریمه می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار