مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از آغاز کاوش در خرگوش‌تپه گرگان برای تعیین عرصه و پیشنهاد حریم این محوطه تاریخی در راستای حفظ و حراست از آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در بازدید از سایت خرگوش‌تپه گرگان گفت: تعیین عرصه و پیشنهاد حریم این اثر تاریخی در راستای ماده ۱۱ قانون حفظ آثار ملی و در اجرای بند ۳ ماده ۳ قانون اساسنامه میراث‌فرهنگی با اعتباری بالغ ‌بر ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی در دست اجراست.

او ادامه داد: به‌دلیل توسعه فضا‌های شهری و الحاق زمین‌های پیرامونی و تهدید ساخت و ساز در اطراف خرگوش‌تپه، این اداره کل به‌عنوان یک اقدام اضطراری در حال اجرای مطالعات تهیه نقشه عرصه و حریم و تصویب و ابلاغ آن به شورای عالی معماری و شهرسازی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان با اشاره به این‌که در حال حاضر هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی‌فرهنگی در استان گلستان شناسایی شده است، بیان کرد: یکی از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان در سال جاری تعیین حریم بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی است.

تجری از آغاز مطالعات تعیین عرصه و حریم محوطه باستان‌شناختی خالدنبی شهرستان کلاله در شهریورماه سال جاری خبر داد و گفت: اعتبارات مورد نیاز برای مطالعات تعیین عرصه و حریم محوطه باستان‌شناختی خالد نبی شهرستان کلاله تخصیص یافته است و این مطالعات از شهریورماه سال جاری با اخذ مجوز‌های لازم از پژوهشگاه وزارت میراث‌فرهنگی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.