مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: چهارمین جلسه مجازی انجمن هنر‌های نمایشی نوجوان کانون برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وحید کیانی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: چهارمین جلسه مجازی انجمن هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با موضوع «عروسک چیست؟» برگزار شد.

او افزود: نشست مجازی انجمن هنر‌های نمایشی نوجوانان کانون پرورش فکری استان خوزستان در ۲ برنامه مجزا با حضور ۹۳ عضو دختر و ۵۵ عضو پسر اجرا گردید.

کیانی اظهار داشت: در این نشست محسن اکرمی، نویسنده، عروسک ساز، نمایشگر عروسکی، مدرس نمایش خلاق و مربی فرهنگی کانون یزد، میهمان ویژه این برنامه به بیان اهمیت عروسک و تائثیر آن در نمایش پرداخت، همچنین در ادامه به تعریف واژه عروسک، خاستگاه آن و اولین عروسک ساز‌ها اشاره کرد و نوجوانان را با مفهوم بازی دهنده یا عروسک‌گردان آشنا کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان بیان کرد: در بخش دیگری از این نشست به انواع عروسک‌ها، تفاوت آن‌ها در ساخت، اندازه و نوع عروسک‌گردانی و تکامل آن‌ها در طول زمان را برای نوجوانان شرکت‌کننده در چهارمین جلسه مجازی انجمن هنر‌های نمایشی نوجوان کانون خوزستان توضیح داد.

مدرس نمایش خلاق مراکز کانون یزد در پایان این نشست مجازی نوجوانان عضو انجمن هنر‌های نمایشی کانون خوزستان را با چند نمونه از عروسک‌های ساده که مراحل ساخت پیچیده‌ای نداشتند و با مفصل‌های ساده‌ای حرکت می‌کردند آشنا کرد و به عنوان کار عملی از اعضا نوجوان خواست یک عروسک خلاق را به‌عنوان پروژه عملی جهت ارائه در جلسه آینده بسازند.

چهارمین جلسه انجمن هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری استان خوزستان در حالی برگزار شد که نوجوانان عضو این انجمن در سه دوره گذشته آن با حضور اساتید این حوزه، با مفهوم و تاریخچه تئاتر، فن بیان در نمایش و برخورد با نمایشنامه و اهمیت مخاطب شناسی در نمایش کودک و نوجوان آشنا شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.