رئیس کل دادگستری استان قزوین بر ارسال گزارش تعیین تکلیف پرونده‌های ساخت و ساز غیرمجاز تاکستان به دستگاه قضا در اسرع وقت تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،حجت الاسلام نورالله قدرتی در نشست هم اندیشی و هم افزایی پیرامون ارتقای خدمات شهری، توسعه و زیباسازی شهری از منظر حقوق عامه گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰، تضمینی برای جلوگیری از تخلفات حوزه ساخت و ساز است و نباید به منبع درآمدی برای شهر و شهرداری‌ها تبدیل شود.

حجت الاسلام قدرتی افزود: دادستان شهرستان تاکستان مشخص کند که از ۲۵۰ تخلف صورت گرفته از پارسال تاکنون، چه تعداد در کمیسیون مطرح شده و تکلیف باقی پرونده‌ها چه شده است.

او گفت: مواردی هم که رای برای تخریب آن‌ها صادر شده است بدون اغماض تخریب شود.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در ساخت و ساز‌های غیرمجاز باید به محض اقدام، شهرداری ورود کند و منتظر اتمام ساخت و ساز نشود.

حجت الاسلام قدرتی گفت: مدعی العموم هم لازم است در حوزه مسائل شهری ورود کند و بازدید‌های مستمر انجام دهد و مشکلات را بدون واسطه با مسئول مربوطه مطرح و اجرای قانون را به جد مطابق دستور قضائی مطالبه کند.

او همچنین درباره طرح تفصیلی تاکستان هم گفت: ساخت و ساز‌هایی که به صورت غیرمجاز انجام شده است از منظر حقوق عامه باید بررسی و طرح تفصیلی بر اساس آن اصلاح شود.

مدیریت شهری هم از دیگر موضوعاتی بود که رئیس کل دادگستری استان به آن پرداخت و گفت: هزینه جمع آوری ضایعات و نخاله از ورودی‌های شهر بر عهده عاملان این نوع آلودگی است؛ البته مسئولان باید اماکنی برای این کار در نظر بگیرند.

حجت الاسلام قدرتی خطاب به اعضاء شورای شهر تاکستان گفت: نمایندگان و مدیران شهری نمی‌توانند در مقابل مصوبات شورای شهر که بر اساس قوانین صورت گرفته است ایستادگی کنند، شورای شهر زبان مردم است بنابراین برای احقاق حقوق مردم هیچ کوتاهی از اعضای این شورا پذیرفته نیست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار