فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان در عملیاتی ضربتی ۱۸ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان شادگان را به بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونایی در آبادان و اهواز منتقل کرد.

دکتر امین منصور، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،: با همکاری مرکز پایش مراقبت‌های درمانی MCMC و تیم عملیات ویژه اورژانس ۱۱۵ در قالب استفاده از یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۴ دستگاه کد آمبولانس ویژه، عملیات انتقال ۱۸ بیمار کرونا مثبت بستری در بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان به بیمارستان‌های ریفرال ۱۷ شهریور آبادان و سینای اهواز با موفقیت انجام شد.

او با بیان اینکه  با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان (ریفرال ویژه بیماران کرونایی) و بعد از هماهنگی‌های معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان؛ بیمارستان ۱۷ شهریور این شهرستان به عنوان بیمارستان معین آیت‌اله طالقانی تعیین شد افزود:  بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان که در صف انتقال به بیمارستان ریفرال برای دریافت اقدامات درمانی تخصصی بودند پس از اخذ پذیرش و انجام هماهنگی‌های لازم میان بیمارستان‌های مبدا و مقصد، توسط تیم‌های عملیات ویژه اورژانس ۱۱۵ منتقل شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: این انتقال‌ها به کمک ۲تیم عملیات ویژه فوریت‌های پزشکی در ۲روز متوالی انجام شد.

دکتر منصور تصریح کرد: در ابتدا ۱۲ بیمار بستری در بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان توسط اتوبوس آمبولانس تحت نظارت و مراقبت‌های درمانی نیرو‌های تیم اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان منتقل شدند، همچنین ۶ بیمار دیگر نیز پس از اخذ پذیرش به کمک ۴ دستگاه آمبولانس ویژه از بیمارستان شهید معرفی‌زاده به بیمارستان سینای اهواز منتقل شدند.

او با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا ویروس در منطقه تاکنون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها اقدام به ارائه خدمات کرده، گفت: علاوه بر تشکیل تیم‌های عملیات ویژه و اختصاص ۷ دستگاه آمبولانس مختص بیماران مشکوک و مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان، از ظرفیت اتوبوس آمبولانس در مواقع حساس نظیر همین انتقال استفاده کردیم.

این مقام مسوول دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: اتوبوس آمبولانس یکی از امکانات پیشرفته اورژانس پیش‌بیمارستانی در حوادث و بحران‌های احتمالی پرتلفات همچون سیل، زلزله و ... بوده که با ۱۳ تخت بیمارستانی و مجهز به اتاق عمل، سیستم آبرسانی و فاضلاب، سیستم گرمایشی و سرمایشی، تابلوی پیام‌نما، نمایشگر‌های دیجیتال، بالابر‌های دستی و برقی به منظور جابجایی بیماران و همچنین سیستم برق ۲۴ و ۲۲۰ ولت خدمات‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.