استاندار آذربایجان شرقی از فرمانداران استان خواست با مردم و فعالان بخش‌های تولیدی و خدماتی به ویژه گروه‌های مرجع ارتباط تنگاتنگ و تعامل سازنده داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در نشست هم‌اندیشی فرمانداران استان، شیوع بیماری کرونا همزمان با تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان را آزمون بزرگی خواند که نشان داد ملت ایران در ۴۰ سال گذشته به‌رغم همه مشکلات و فشارها، توانمندتر شده است.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران در موضوع کرونا، هم در بخش درمان و تولید کالا‌های اساسی و هم در بخش فرماندهی و مدیریت عملیات، قابلیت‌های خود را اثبات کرد و این بحران را به نحوی مدیریت کرد که هیچ مشکل حادی به وجود نیامد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه احتمال بروز برخی مشکلات ناشی از آثار اقتصادی و اجتماعی کرونا محتمل است، افزود: همه مسئولان در حوزه کاری خود باید به دقت مسائل را رصد کرده و با چشم باز برای مدیریت مشکلات تدبیر کنند.

پورمحمدی همچنین بر تعامل جدی فرمانداران استان با نمایندگان مجلس، نظارت بر عملکرد مدیران و کارکنان ادارات شهرستان‌ها، توجه جدی به مدیریت فضای کسب‌وکار و رصد مسائل بخش تولید و خدمات و مشکلات کارگری، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی ادارات و هم‌اندیشی و هم‌فکری با گروه‌های مرجع و تشکل‌های مردمی تأکید کرد.

 راستگو معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست تأمین آزادی‌های سیاسی و اجتماعی، تأمین امنیت و برگزاری انتخابات را سه وظیفه ذاتی فرمانداران ذکر کرد و گفت: فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها، نقش نظارت و هماهنگی بین نهاد‌ها و سازمان‌ها را دارند.

 راستگو با تأکید بر اینکه فرمانداران باید به صورت مستمر با بدنه اجتماعی در ارتباط و تعامل باشند، افزود: بازسازی سرمایه اجتماعی نیازمند ارتباط با تشکل‌های مردمی و گروه‌های مرجع است و در این سازمان‌های مردم‌نهاد یک ظرفیت بسیار خوب برای مدیریت مسائل مختلف به شمار می‌روند.

نحوه تعامل با نمایندگان مجلس، مسائل بخش تولید و کسب‌وکار، کارآمدسازی نیروی انسانی ادارات، مدیریت بیماری کرونا و آثار و تبعات اقتصادی و اجتماعی آن، استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها برای تحقق شعار جهش تولید و وضع اجرای طرح‌های عمرانی موضوعاتی بود که فرمانداران استان در این نشست مطرح کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار