همزمان با ۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی طرح تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی با اعزام گروه‌های جهادی به روستا‌ها و مناطق کم برخوردار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در مراسم افتتاح طرح های جهاد کشاورزی با تبریک هفته جهاد کشاورزی به تلاشگران عرصه تولید و سازندگی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به ضرورت انجام اقدامات وسیع و سریع در راستای محرومیت زدائی و افزایش تولیدات کشاورزی و توسعه و عمران روستا‌ها با وجود ارگان‌های رسمی دولتی، جهاد سازندگی در ۲۷ خرداد ماه ۱۳۵۸ با فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به منظور فراهم آوردن نهضتی همه جانبه برای مبارزه با فقر و محرومیت و توسعه و عمران روستائی به وجود آمد.

جلیلی افزود: بخش کشاورزی به عنوان نماد بارز اقتصاد مقاومتی است و مسئولیت امنیت غذایی جامعه بر عهده این بخش است. تمام شرایط در بخش کشاورزی برای پیشبرد برنامه‌های گام دوم انقلاب و تحقق جهش تولید فراهم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: سال گذشته در بخش کشاورزی در همه فصل‌ها، شرایط مثبت بوده است و مجموعاً این بخش ۸.۸ درصد در کشور رشد داشته است که در سایه تلاش کشاورزان و مدیران و همه نهاد‌های غیردولتی و آن‌هایی است که در زمینه اقتصاد پایدار بخش کشاورزی تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام رضا میرزایی مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان نیز در این مراسم با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت برگزاری اردو‌های جهادی گفت: رهبر انقلاب در دیداراخیر خود با جهادگران توصیه کردند که این حرکت را تبدیل به گفتمان عمومی در جامعه کرده و همه را با خود همراه سازند.

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان افزود: انتظار رهبر انقلاب در این زمینه همگانی شدن گفتمانِ جهادی و گسترشِ حضور عموم مردم به‌خصوص جوانان در جریان فعالیت‌های جهادی است و فراگیرسازی شعار خدمت‌رسانی برای تحقّق عدالت و پیشرفت را مطالبه می‌کنند.

این مسئول  تاکید کرد: ما هرجا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هرجا از انقلابیگری و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم و ناکام شدیم.

میرزایی افزود: در زمان دفاع مقدس نیز جهاد گران گمنام و بی نشان در عرصه‌های تولید و نبرد تلاش کردند و شجاعانه در سخت‌ترین شرایط، بزرگترین موانع را از سر راه انقلاب اسلامی برداشتند. آنان مخلصانه و با تمام وجود در جبهه‌های حق علیه باطل به یاری رزمندگان اسلام پرداختند و سنگرسازان بی سنگر لقب گرفتند.

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان بیان کرد:داشتن روحیه جهادی و انقلابی در کار‌ها نقش مهمی در حل مشکلات داشته و مهمترین عامل پیشرفت و ابادانی کشور است و باید در مسیر علمی شدن بخش کشاورزی قدم برداریم و دانش کشاورزان را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.