رئیس امور مالیاتی خرمشهر، جزئیات ابلاغیه لغو معافیت مالیاتی در منطقه آزاد اروند را شرح داد.

ابراهیم اکرامیان، رئیس امور مالیاتی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، پیرامون ابلاغیه لغو معافیت مالیاتی در منطقه آزاد اروند گفت: طرح لغو معافیت مالیاتی در منطقه آزاد اروند توسط دیوان عدالت اداری کشور به سازمان امور مالیاتی  خوزستان و بعد از آن به اداره امور مالیاتی شهرستان ها، ابلاغ شد .

او با اشاره به لازم الاجرا بودن رای دیوان عدالت اداری کشور، افزود: این طرح مختص منطقه آزاد اروند نیست و تمامی مناطق آزاد کشور مشمول لغو معافیت مالیاتی هستند.

رئیس امور مالیاتی خرمشهر اظهار داشت:رای دیوان عدالت اداری کشور مبنی بر لغو معافیت مالیاتی در مناطق آزاد اروند،پس از بررسی ماده ۱۳ قانون مناطق آزاد اروند، ابلاغ شد، که در این ماده لغو معافیت مالیاتی شامل حقوق بگیران دولتی و غیر دولتی نمیشود و فقط فعالان اقتصادی باید از پرداخت مالیات معاف شوند.

اکرامیان با بیان اینکه، رای دیوان عدالت اداری کشور با کسر مالیات از حقوق خرداد سال ۹۹ اجرای میشود، تصریح کرد: در مناطق کمتر توسعه یافته، ۵٪ مالیات از حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی کسر می شود، که این مقدار در مناطق توسعه یافته ۱۰٪ است. خرمشهر و آبادان نیز جزء مناطق توسعه یافته به حساب می آیند.

انتهای پیام/ ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.