سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی واحد زاهدان گفت: وحدت اسلامی و تقریب مذاهب یک تاکتیک نیست بلکه استراتژی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و حسن ذاتی آن بشمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،داود زرین پور سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی واحد زاهدان گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی در واقع برای تامین نیاز‌های علمی و فرهنگی راهبرد تقریب تاسیس شده و با ایجاد فضای علمی مناسب عرصه را برای خوانش دیدگاه‌های مختلف مذاهب فقهی، مکاتب اصولی و کلامی فراهم کرده است.

او بیان کرد: جذب اختصاصی طلاب حوزه‌های علمیه اهل سنت و شیعه فرصتی است مغتنم بویژه برای علمای سیستان و بلوچستان که ضرورت دارد اصحاب رسانه که خود در خط مقدم فرهنگ قرار دارند به تبلیغ و معرفی آن بپردازند.

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی واحد زاهدان گفت:هدف اصلی دانشگاه مذاهب اسلامی، گسترش بایسته‌های دگر پذیری در بعد فردی و اجتماعی است.

او اظهارداشت: این دانشگاه با ارائه درس فقه مقارن به دنبال ایجاد درک صحیح از قرائت‌های مختلف مذهبی است.

زرین پورگفت: دانشگاه مذاهب اسلامی نخستین دانشگاه در سطح کشور است که کرسی تدریس فقه حنفی را ایجاد کرده است.

او افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی ارتباط دو سویه خود با حوزه‌های علمیه شیعه و اهل سنت و با کنشگران فرهنگی را تعمیق و از کمک و تجربه آن‌ها استفاده خواهد کرد.

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی واحد زاهدان اظهارداشت: آزمون اختصاصی جذب طلاب شیعه و اهل سنت با لحاظ شرایط مندرج در دفترچه راهنمای آزمون هر ساله با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور و شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.