آژانس جهانی ضد دوپینگ خواستار رسیدگی فوری به پرونده فساد دوپینگ در فدراسیون بین المللی وزنه برداری شده است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کمیته ملی المپیک، پس اعلام نتایج تحقیقات وکیل مستقل در پرونده بازرسی از فدراسیون بین المللی وزنه برداری، آژانس جهانی ضد دوپینگ خواستار رسیدگی فوری به پرونده فساد دوپینگ در این نهاد بین المللی شده است.

پرونده فساد دوپینگی فدراسیون بین المللی وزنه برداری که با تحقیقات گسترده ریچارد مک لارن، وکیل مستقل حقوقی در کانادا مورد پیگیری قرار گرفت، هفته گذشته برای مراجع ذیصلاح و وادا (آژانس جهانی ضددوپینگ) ارسال شد.

طی گزارش وادا، نتایج تحقیقات انجام شده «وحشتناک» تعبیر شده و از فدراسیون خواسته شده تا در موضوع دوپینگ گسترده ورزشکاران، با جدیت تمام اقدام کند.

بر اساس گزارشات، تعداد کثیری از ورزشکاران حائز عنوان در مسابقات مختلف بین المللی شایسته دریافت محرومیت دوپینگ بوده‌اند که به واسطه رئیس وقت فدراسیون بین المللی وزنه برداری، تاماش آیان، پرونده‌های ایشان مخدوش و از ارائه گزارش دوپینگ خودداری شده بود.

آژانس جهانی ضد دوپینگ با ارسال جداگانه نتایج تحقیقات به کمیته نظارت و بررسی فدراسیون بین المللی وزنه برداری از ریچارد مک لارن، وکیل این پرونده نیز خواسته است تا نتایج محرمانه تحقیقات خود را به این نهاد ارائه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار