حسینی گفت: استفاده دانشجویان از سهمیه‌های کنکور برای ورود به دانشگاه کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

سید حسین حسینی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سهمیه‌های کنکور برای پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها گفت: مدت‌ زمان زیادی است که سهمیه‌های کنکور مورد بحث قرار گرفته و در طی سالیان گذشته سهمیه‌های متعددی برای پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های عالی رتبه وضع شده است.

او افزود: قانون برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی، موضوع سهمیه کنکور را حاد‌تر کرده است، مجلس برای افرادی که به مدت ۶ الی ۷ ماه در جبهه حضور داشتند سهمیه ایثار گری به میزان ۵ درصد وضع کرد که این سهمیه‌ها در گذشته بخشی از ملاک مورد نظر برای ورود دانشجویان به دانشگاه بودند.

انتقاد معاون آموزشی دانشگاه تهران از سهمیه‌های کنکور برای ورود به دانشگاه

حسینی تصریح کرد: برای مثال در گذشته از پذیرش حدود ۴ هزار نفر دانشجو در تمام مقاطع تحصیلی در دانشگاه تهران به صورت متوسط سالانه حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ نفر از طریق سهمیه ایثارگری که در کنکور درج شده بود پذیرش می‌شدند، اما از سال ۹۶ که قانون جدید تصویب شد ما شاهد دو برابر شدن سهمیه ایثارگری کنکور برای ورود دانشجویان به دانشگاه‌های برتر بوده ایم.

او‌گفت: استفاده از سهمیه کنکور برای ورود به دانشگاه در وهله اول به این علت بود که یا حد نصاب وجود نداشت و یا در وهله دوم اعلام شد که اگر جای سهمیه‌های خالی، پر نشده پس افرادی که دارای سهمیه ۵ درصدی ایثارگری هستند، بتوانند از آن استفاده کرده و آن را پر کنند. به همین علت در حال حاضر رقابت‌هایی که بین دانشجویان در حوزه علوم پزشکی و دانشگاه‌های برتر کشور برای ورود به دانشگاه وجود دارد، تقریبا بالای ۲۵ درصد ظرفیت آن‌ها توسط افرادی که با سهمیه وارد می‌شوند، پر خواهد شد.


بیشتر بخوانید


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران ادامه داد: استفاده دانشجویان از سهمیه‌های کنکور برای ورود به دانشگاه کیفیت آموزشی دانشگاه را تحت تاثیر قرار داده است. استفاده از این سهمیه‌ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هم پدیده‌ای مورد انتقاد است. همچنین از منظر اجتماعی هم در طی سال‌های اخیر شاهد اعتراضات گسترده اجتماعی درباره این موضوع بوده ایم، چرا که از نظر خانواده‌ها ورود فرزندانشان به دانشگاه اهمیت ویژه‌ای دارد و با وجود سهمیه‌ها رقابت‌ برای ورود به دانشگاه‌های برتر و سطح یک کشور از قبیل دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار سخت‌تر می‌شود.

انتقاد تند معاون آموزشی دانشگاه تهران به سهمیه های کنکور

حسینی در پایان گفت: لازم است تا مجلس، قانون توسه ششم که همان سهمیه کنکور است را اصلاح کند. این موضوع علی رغم این که حاشیه‌های گسترده در خصوص نارضایتی‌های اجتماعی افراد را به همراه داشته است، متاسفانه تاکنون از طریق مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین تکلیف نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانش اموز
۲۱:۲۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
شماهابجای اینکه ابنقدر گیر کنین به سهمیه توجه کنین به اینکه چرا تعداد دانش اموز تجربی بیشتراز بقبه رشتهاس؟چون تا سوم ریاضی میخونن بعد پایه ریاضیشون قوی شد میان تجربی امتحان میدن درس زیستشونم امتحان میدن ک دیپلم تجربی بگیرن و میان میشن رقیب ما,هرکی میرسه میاد تحربی بجای اینکارا باید شرایطی بزارید برای ورود دانش اموز به این رشته هرکسی نیاد,چه وضعی خداییش؟
Iran (Islamic Republic of)
منم هم وطن
۱۲:۴۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
خانمی که گفتن پدراشون پشت صحنه کمک میکردن توی کار خونه???ینی چی ببخشبد؟؟؟چه ربطی داشت؟؟؟بعدم شماتوگوش پسرت موح منفی نده ایشون اگر درسخون باشه و معدلی ک میگین از راه حفظی نگرفته باسه قبوله با تست زدن,خدا کمکشون کنه,بنظرمن مقصرشمامادرا هستین یکی مثل شما که گفتین امید ندارید قبول بشع همینحرف ب پسرتون بگین بسه واسه ادامه درس نخوندن چه حرفیه مادر من کازی کن بچت از سهمیها نمرش بالاترشه,خدایا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
آقا مغالطه نکنید لطفا... هیچ سهمیه‌ای کم نشده که بخوان بدن به فررندان ایثارگرا... فقط به سهمیه اصلی چندتا اضافه شده.... یعنی سهمیه اصلس سر جاشه.
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۱۶:۰۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
بچهای جانباز نه خنگید نه کند ذهنید فقط لیاقت جایی که هستین رو دارید نوش جونتون عزیزای من دست تک تک پدراتونو میبوسم ....,خلایق هرچه لایق....هرکی میخواد قبول شه زیادی درس بخونه نه ۱۰ساعت بخونی بگی خودتو کشتی قبول نشدی....
Netherlands
محمد
۱۹:۵۳ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
تا جای دیگران نیستی قضاوت نکن
Iran (Islamic Republic of)
یاحسین شهید
۱۶:۰۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
سهمیه مال شما ... مدرک پزشکی مال شما ... بهترین دانشگاه مال شما ... بابای منو بهم پس بدین ... چه حسی داره تا حالا باباشو ندیده باشی
هر وقت به این حس رسیدید که نمیرسیدم سهمیه مال شما
Netherlands
محمد
۱۹:۵۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
ما به خانواده ایثار گر ارادت داریم چون از جونشون گزشتن ولی شما با انصافت بگو واقعا ما چه گناهی کردیم که باید عادی باشیم . و اینهمه ناعدالتی ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۱۲:۲۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
حق بچهامون ازشون نگیرین
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۱۲:۲۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
تورا خدا این سهمیه را بردارید هزار راه دیگه هست برا کمک به خانوادهای شهید جانباز ایثارگر دختر من با معدل 20 دو سال از اتاقش بیرون نمییاد درس میخونه این همه هزینه کردم حق بچهامونه ازشون نگیرین
France
ناشناس
۱۶:۰۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
خوبه که فرزند شما دختره و نیاز نیست بره سربازی و میتونه دوباره این پروسه فرسایشی کنکور ظالمانه ی ناعادلانه رو که از قبل برای آقازاده ها و هیئت علمی ها و فرزنداااان ایثترگران و شهدا رو بشینه و بخونه شاییید خدا کمک کرد و رشته در حد لیاقتشو بیاره کنکوریهای پسر که زمانشون محدود هست و به خاطر سربازی مجبورن عدم میلشون و لیاقتشون یه رشته به درد نخور رو بخونن خدایا میشه آه ما و فرزندان بدون سهمیه دامن ین مسئولینی که این سهمیه هارو گذاشتن و اونایی که مانع برداشتنشون میشن بگیره ؟؟؟ الهی آمین . تازه عجیبه که ادعا میکنن امسال باید سهمیه ها باشه چون ز قبل خبر نداشتن که باید بخونن پس خودشونم قبول دارن خونده به بهترین رشته ها میرسن و جای بچه های تلاشگر رو می گیرن
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۱۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
من کاملا موافقم
نباید حداااااقل در عرصه علم و درس و دانشگاه همچین سهمیه هایی گذاشته بشه.
لطفا مسئولان پیگیری کنن
Iran (Islamic Republic of)
فرزندجانبازم
۱۱:۴۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
من تعجب میکنم از بسیاری از کامنتهایی که میبینم بخدا قسم میخورم که ذره ای دروغ نگم و شروع کنم بحرف زدن:
من فرزندجانبازم که سمامیگیدبافلان رتبه ی بالا جای امثال شمارو کرفته چنین چیزی محاله ما باید به یک حد نصاب از نمره برسبم نمیشه یه هستادهزاربیادجای یکی دیگه یکم فکراتونو باز کنین کسایی که این حرفارو میزنن ازدرس میخوان فرار کنن نه ببشتر من رشته ی پیراپزشکی رفتم کسایی که میگین مااستخدامیم هشت سال جون کندم رایگان اخرشم بیرونم کردن اقوام خودشونو گذاشتن ولی استان رد کردن خانواده جانباز گرفتیم,شمایی که میگی اول استخدامیا ماها هستیم بخدا نیستیم,برید بنیاد جانبازان ببینین چندتا فرزند بیکار هست سهمیه رو در کنکور ما محدود میتونیم استفاده کنیم نه اینکه صدسال بشینیم پشت کنکور و داشته باشیم سال دوم نیاوردیم سهمیه تعلق نمیگیره شماهاذره ای ماهارو درک نمیکنین ینی بجای ماها یقه طلاب و هییت علمی میگرفتین,من الان روزی۱۴ساعت میخونم ببینم کدومتون میخونه و قبول نشده؟پس نمیخونید خواهر من پزشکی سال اول قبول شد با رتبه ۱۲۰و الان به امید خدا تمام شد با معدل۱۹و۵۰ایا توی دانشگاهم بهش نمره ای تعلق گزفته؟اگر سهمیه بود که من باید پزشکی میاوردم که نیاوردم اگ سهمیه بود بعد۸سال نمینداختنم بیرون اونا فقط بنام ما کار میکنن همین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
تورو خداا یه کاری در رابطه با حذف این سهمیه ها بکنیدد مگ ما چ گناهی کردیم ک پدرمون جبهه نرفته و اینهمه زحمت میکشیم اینهمه ب خودمون فشار میاریم ک حداقل یه دانشگاه خوب قبول بشی در صورتی از قبل تعیین شده کیا اول برن اون دانشگا ب نظر من کنکور باید سطح عملیی ملاک باشه ، ن کسی ک هیچی حالیش نی بره دانشگا خوب و اخرشم اونی میشه ک قیچی و داخل شکم مریض جا میزارع این یک بی عدالتی و مطعنم خدا ام ب این امر راضی نیست
Iran (Islamic Republic of)
یک مادر نگران دانش اموز کنکوری ۹۹
۱۰:۵۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
عزیزی که فرمودین شما که زیر پتو بودین پدران اینا داشتن از مرزو بوم دفاع میکردن درست میگین تو شرایط جنگ تو همه جای دنیا همینطوره پس کی باید دفاع میکرد والا پدرای ماهم پشت صحنه دفاع میکردن قرار نبوده همه که تو خط مقدم باشن پس تو کارخونه ها کدوم پدرها بودن کار میکردن اینطوری نگید بخدا هر کسی در اون دوران از این مرزو وبوم دفاع کردن ولی من خودم به شخصه مخالف سهمیه هستم پسر من با جدیدت تمام درس میخونه ودر ترم اول با معدل ۱۹/۹۷ قبول شده ولی امیدم با دیدن این سهمیه ها نسبت بهش هیچ شده تورو خدا هرکسی که استحقاق وتوان دانش ودارن بذارین برن دانشگاه من نمیدونم تاکی باید این سهمیه ها باشه ۳۰ سال جنگ تموم شده پس چرا این سهمیه ها تموم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
شمیم
۱۰:۴۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
دوست عزیزی که میای میگی فقط زورتون به رزمنده ها میرسه!نه اصلا اینطور نیست.لطفا به جای تعصب از در منطق و وجدان و عدالتتون نگاه کنین.چرا همیشه ادما باید درجای نادرستشون باشن؟؟درسته ما زورمون به بالاتر نمیرسه که ادمارو از جاهای نادرستشون برداریم ولی بخدا این بی عدالتیه
چند تا پزشک و مهندس بی سواد دیگه باید اضافه بشه که به خودمون بیایم؟؟جون چندنفر دیگه باید به خطر بیفته؟؟چندتا ساختمون و برج بنجل به درد نخور دیگه باید اوار بشه؟؟چقدر دیگه باید خسارت ببینیم؟؟؟
فقط چون پدرانشون رزمنده بودن؟؟از فضل پدر تو را چه حاصل؟؟
اونا باید افزایش حقوق داشته باشن که تو معیشتشون دچار مشکل نباشن سهمیه میخوان چیکار
شما که انقدر متعصب حرف میزنی هیچ میدونی دلیل جنگیدن اون رزمنده ها مقابله با ظلم و بی عدالتی بود؟؟؟این ظلم و بی عدالتی اشکارههه
نه فقط به بچه های بیچاره ی پشت کنکوری
بلکه به کل جامعه به کل ایران
چقدر دکتر مهندسای قلابی؟؟؟بابا بخدا همون رزمنده ها هم راضی نیستن ادمای بی سواد بی تلاش منفعل صرفا چون پدرانشون شهید یا جانباز هستن به جایی برسن که لیاقتشو ندارن
یکم فکر کنین توروخدا
Iran (Islamic Republic of)
حدیث
۱۰:۲۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
حالا تازه فهمیدین ک سهمیه همه چیو نابود کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
بدا بحال ما، که سهمیه ی بیخودی هیئت علمی و فرزندانشان که از سهمیه ی ایثارگران مؤثرتر است را نادیده گرفته ایم و چسبیده ایم که سهنیه ی مسلّّم ایثارگران مظلوم...خدائی هست.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
خود کنکور کیفیت اموزشو اورده خیلی پایین .... میدونین چه حجمی از درس های مهم رو حذف کردن به بهانه این که تو کنکور اذیت نشیم البته این کار خوبیه این کارشون بهای اوردن چیز مسخره ای به اسم کنکوره ولی باعث شد کیفیت اموزش ما نسبت به خیلی از کشور ها پایین بیاد .. کنکور باید حذف بشه ..
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۳۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
من استخدامی قبول شدم در حالیکه از یک غیرانتفاعی کوچک در مشهد بودم و رقیبم که فارغ التحصیل دانشگاه تهران بود ۱۰ نمره کتبی از من کمتر داشت.
فکر میکردم قبل آزمون فراگیر که دولتیها خیلی باید قوی باشند ولی الان میبینم که نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
همه سهمیه ها و رانتها باید حذف بشه معنی نداره همین چیزها باعث فساد در کشور شده طرف با رتبه 4000 کنکور 84 کشاورزی دانشگاه تهران قبول شد که از 25 نفر اون رشته 13 نفر سهمیه داشتن همین فرد رتبه های 1 ارشد بیوشیمی و 3 دکترای بیوشیمی قبول شد که حداقل 2 نفر سهمیه داشتن همین فرد آزمون استخدامی دولتی شرکت کرد و اصلا هیچ کجا استخدام نشد چرااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
اگر حرفتون از ناعدالتیه بزارید تا بگم براتون بچه هایی مثل ماکه در شهرستان هایی با کمترین امکانات درس میخونیم رو با بچه هایی ک در کلان شهر ها درس میخونن مقایسه کنید

چرا باید مدارسی به اسم تیزهوشان باشه که برای انها بهترین معلم ،با نکات مهم درسی وکنکوری و......باشه ولی ما تو ی مدرسه عادی در سطح خود کتاب هم بهمون اموزش داده نشه اگر سهمیه ناعادلانه هست اینکه ناعادلانه تره.
Iran (Islamic Republic of)
زاگرس
۰۷:۳۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
بله واقعا وجود سهمیه در بحث پذیرش دانشجو ضربه مهلکی هستش ک هم آینده یک کشور و هم ایند یه عده افراد درس خوان به بازیچه گرفته میشه.اخر میخوان کمکی بشه در حق افراد دارای سهمیه از نظر مالی کمکشو کنن..ماشین بدنشو مسکن بدهند بهشون..
Netherlands
بی نام
۰۱:۱۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
شهیدان و جانبازان تاج سر ما وا اخر عمرمدیون این عزیزان ولی به بچه هاشون چرا باید سهمیه برسه میدونیم سختی دیدن والا به خدا هر کسی یه مشکلی داره تو زندگی یکی عزیزشو از دست داده مام مشکل داریم جمع کنید این سهمیه هارو بزارید یه جا دیگه حمایتشون کنید همه با عدالت کنکور بدن نه یکی که سهمیه داره یه صفر از رتبش کم شه پس ما افراد عادی چه گناهی کردیم توی شهرستان که دوتا دونه دبیر شیمی بیشتر نداریم پولم که نداریم دی وی دی بگیریم اینم از سهمیه شماها
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۰:۲۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
سهمیه ایثارگران حقققققق خودشونه.. احترام شهدا و ایثارگر روی سررمون... اصلا بحث سهمیه اونا جداست باید باشه بحث سهمیه های دیگه است... تعداد افراد ایثارگر بسیار اندک است... چرا انقدر بی انصاااف هستید شما پدرت جانباز اعصاب روان باشه میفهمید چه اتفاق هایی میفته داخل خانه.. و چه جنگ اعصابی هست.. چه دعوا و مرافعه هایی... چه مشاجره های وحشتناااک رخ میده.. که شما باشید یک ثانیه نمیتوانید تحمل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
J
۲۳:۴۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
حالادیگه حقتون ازهمه گرفتیدفقط مونده بچه های بدبخت جانبازتاحالا شدهخودتون جای اونا بذارین
Germany
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
خجالتم خب چیزیه ....ما این انقلابو مدیون خانواده شهدا و جانبازا هستیم اونوخت اقازاده هااا این مملکتو ب گند کشیدن اسم اونا بد در رفته ....واقعا ک برای مردمی ب این نمک نشناسی ...توبشی پزشکم یا یه مهندس وقتی حقو الناس خون شهدا گردنت باشه ...اون موقع پول ب خدا میدی ؟یا خدا رو درمون میکنی تو اگه درس خونید خودتون بخونید پزشکی بیارید
فقط ادمای تنبل و بی خاصیت و بی هدف اینطوری حرف میزنن
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۳:۱۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
باسلام من ۲۱ماه حضور درجبهه دارم وفرزندم هم حداقل می تواند ۵درصد سهمیه داشته باشد اما بشدت مخالف این سهنیه ها هستم چرا اینکه آیا با حضور من درجبهه ویا جانبازی ویا شهادت معلومات فرزند من بیشتر شده ددرک معلومات او افزایش یافته مطمئنا خیر خودم به کارنامه قبولی ها نگاه میکردم شخصی با سهمیه ونمره دروس مانندشیمی فیزیک ریاصی ۴۰و۴۵و۳۵درصد از پزشکی قبول شده ودیگری با ۶۰ ۷۰ ۶۵ قبول نشده واین عین ظلم است که نتیجه این مورد رادرتمام شئون زندگی مثل اقتصاد محیط زیست و.... می بینیم البته پولدار های کن سواد هم بواسطه هزینه زیاد وآموزش صرفا تست زنی از ای قانون جدا نمی باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
عدالت کجاست چرا به داد ما نمیرسید چرا این همه تبعیض چرا ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۲۲:۰۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
ایران تنها کشوری است که علم را هم می فروشد وهم خرج میکند ودر این مورد بزرگترین تبعیض ناروا را که موجبات ناراحتی جوانان دلسردی خانواده ها شده ،البته به این ناراحتی هم افتخار میکنند چون ثابت شده هرچه مردم ناراضی میشوند عده ایی از مسئولین دلشاد میشوند ایکاش به جای سهام به افراد مد نظرشان استخدام ،خانه ،خودرو، کارخانه ،و.......می دادند.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۱:۵۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
بدترین سهمیه سهمیه 25 درصدیه به خدا از فامیلای ما دخترشون 70000 کشوری آورده با درصدهای خیلی پایین ولی چون پدرش آزاده بوده پزشکی اردبیل قبول شده که باز هم از سهمیه شون استفاده کردن فورا گرفتن شهر خودشون آخه چقدر بی عدالتی تا کی چرا هیچ کس به داد ما دانش آموزان عادی نمیرسه. خوب پدر منم رفته جنگیده ولی خوشبختانه سالم برگشته خیلی از این 25 درصدیا مخصوصا آزاده ها حالشون از پدر من بهتره هیچیشون نیست اینا به اندازه کافی از نظر مالی و شغلی کمک شدن دیگه دادن سهمیه برا فرزندانشون تو کنکور واقعا بی عدالتی محضه مسولین دم از حکومت عدل علی میزنند اما اینگونه بی عدالتی روا میدارند خدایا خودت جای حق نشستی داد ما رو بگیر
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۱:۲۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
خواستار عدالتتتتتتتتت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
واقعا ظلمه که با سهمیه با درصدهای ۳۰ و ۴۰ برن پزشکی و دندون تو دانشگاههای خوب بخونن اینا اگه درس خون بودن که تو مدرسه میخوندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
لطفأ از سهمیه فرزندان هیت علم که کمتراز سهمیه رزمندگان نیست هم بگوید
Iran (Islamic Republic of)
محمد صفری
۱۹:۱۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
من پارسال با رتبه ۱۹۰۰ موندم پشت کنکور اونوقت همکلاسیم با ۵۴۰۰ با سهمیه فرزند شهید در حالی که باباش هنوز زندست و شهید نشده پزشکی روزانه قبول شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
حرفی بزنید که با منطق ادم جوردربیاد
من خودم کارنامه های ایثارگران رو دیدم پزشکی روزانه تا رتبه1500و برای دانشگاه ازاد یا پردیس تارتبه 1700
کسی هم اگر استفاده از سهمیه 25 درصد رو انتخاب کنه این رو چک میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
یکی از شهر ما با رتبه ۹۰ هزار پزشکی رشت قبول شد
باباش فقط ۱سال اسیر بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
پارسال یکی از بچه های ارشد تربیت بدنی که رتبه زیر ده داشت تو انتخاب رشته اش مجاز نشد خنده داره رتبه سه رقمی نهصرو خورده ای با سهمیه اش جای لون نفرو گرفته بود. آقا بچه شهیده احترامشون واجب بیان دانشگاه جدا براشون بسازن کلاس کنکور رایگان بزارن حق ثبت نام کنکور ندن هر کاری براشون میکنن تو مسیر قبل کنکور باشه. شاگردم بک سال بکوب درس خوند رتبه اش اون وقت بچه جانباز اومد جاشو گرفت . بنظرم بسته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
اگر براشون کلاس کنکور رایگان هم بزارن باز ی عده میان میگن عادلانه نیست.......
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
جالب اینکه علاوه بر اینکه در سهمیه 25 درصدی تغییری ندادن سهمیه 5درصدی آوردن و از همه شگفت انگیز تر (درکمال تعجب و حیرت) (نماینده های مجلس) گفتن این ناعادلانه هست و حق ایثارگری ها رو خورده شده که چی؟ اینکه باید سهمیه مناطق رو اعمال کننن برا شون
واین حباب رتبه رو بیشتر و بیشتر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
زھرا
۱۸:۳۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
ظلم پشت ظلم بہ ما بچہ ھای عادی خدایا پس کی عدالتت برقرار میشہ
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۵:۳۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام/من خودم کارشناسی دارم خواستم واسه ارشد بخونم واقعا اینهمه سهمیه دیدم دیگه انگیزه ندارم /واسه استخدامی هم
همینطوره و ناعدالتی واقعا موج میزنه/این همه سهمیه و از همه خنده دار تر سهمیه 5درصد هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
این موضوع بحث هر روز ما تو مدرسه بود . با این قانونای مسخرتون احترامی هم برای خانواده های ایثارگر و شهدا نذاشتین . خودتون حاضرین عزیزانتون رو پزشک سهمیه ای جراحی کنه ؟! یا وقتش ک بشه میبرین خارج از کشور . اقایان مسئول بی عدالت، شما ارزش درس خوندن و امید به آینده رو از جوانا گرفتین مخصوصا واسه رشته تجربی با اون همه شرکت کننده.
Iran (Islamic Republic of)
حقمون پایمال شده
۱۴:۰۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سهمیه کنکور چرا ؟؟
واقعا جانباز بودن اسون نیست مشکلات خیلی زیادی داره.گرونتر از سلامتی که نداریم.من به سخصه به جای سهمیه افزایش حقوقشون رو خاستارم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۰۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
ایقدر نسبت به سهمیه ها بدبین نباشید شما تو شهد ازبهترین امکانات اموزشی وبهترین کلاس های کنکور هزاران امکانات دیگر که ما توروستا هنوز یکیشو ندارایم وبهترین اساتید به شما درس میدن حالا یهدچند درصد سهمیه مناطق خیلی حرف بزرگیه درمقابل بهترین امکاناتی که شما دارید یهدبچه روستای که فقط کتاب های درسی دراختیار داره به انگیزه وتلاش همونارو میخونه به زور قبول میشه روستاهایه که ما درنشون زندیگی میکنیم حتی یع معلم خوب توشون پیدا نمیشه هنوز میگین سهمیه حذف بشه بهتر تقصیری ندارید نفستو ن از جای گرمی بلند میشه روستای نیستید بدونید من چی میگم
France
ناشناس
۰۳:۰۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
عزیزم الان تو شهرها هم با این وضعیت اقتصاد خراب و بیکاری و گرانی ۹۹ درصد خانواده ها نمیتونن از امکانات آموزشی استفاده کنن همین که یه پدر بتونه از پس مخارج اولیه خوراک و پوشاک و اجاره خونه بربیاد شاهکار کرده برو دعا کن که هخارج اولیه زندگی توی روستاها کمتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
سهمیه مناطق که در برابر بقیه سهمیه ها اصلا به چشم نمیاد متاسفانه هر روز هم داره بیشتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
Bardya
۱۳:۴۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
چه دانش آموزانی که یکسال یا حتی دو سال زحمت کشیدند، رتبه شان را در حد هزار آورده اند، تا دانشگاه و رشته ی مدنظرش قبول شوند، ولی بخاطر قانون ناعادلانه سهمیه، یک دانش آموزی که 4 هزار شده، می شود هزار، و آنکه هزار شده، می شود مثلا هزار و سیصد. و به همین راحتی، کاملا ظالمانه از تحصیل در دانشگاه و رشته مد نظر محروم میشود و مسیر زندگیش تغییر می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
چی میگی بچهای ک سهمیه ایثارگری دارند باخودشون رقابت میکنن و بچه های مناطق هم با خودشون یه حرف منطقی بزنید
Germany
ناشناس
۰۳:۴۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
در جواب این کاربر که میگه بچه های ایثار گران با خودشون رقابت میکنن باید گفت اصل کار غلطه که با خودشون رقابت میکنن .بله در کنکور همه باید با شرایط یکسان و با هم رقابت کنن . یک رتبه ۱۰۰۰ ایثار گران رو وقتی درصدهاشو نگاه میکنی حتما یک ششم و یا یک پنجم رتبه ۱۰۰۰ بدون سهمیه درصد زده ولی همون سهمیه دار پزشکی روزانه مثلا مشهد آورده ولی رتبه ۱۰۰۰ با سهمیه عادی پردیس مشهد آورده درصورتی که حقش روزانه مشهد بوده .پس حق رتبه ۱۰۰۰ بدون سهمیه رو اون رتبه ۱۰۰۰ با سهمیه ایثارگری خیلی راحت خورده و وجدانشم آسوده س که ما فرزندان ایثارگران با خودمون رقابت میکنیم . کجای این عدالته ؟؟؟تازه برفرض که اون سهمیه دار پزشکی پردیس هم بیاره بیشتر هزینه پردیس رو بنیاد میده و مبلغ کمی رو خودش میده پس چرا از ظزفیت اصلی بهشون میدن وقتی میتونن از ظرفیت مازاد بهشون بدن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۲۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
اوج بی عدالتی هست و از کنکور گرفته تا استخدام و حتی مقاطع بالاتر این رانت وجود دارد.
Germany
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سهمیه ها رو حذف کنید تا نیروی کار امد و باتجربه وارد جامعه کنید وبا این کار باعث رشد و پیشرفت کشور شویدنه با سهمیه یک مشت ادم بی تجربه وارد دانشگاه میشن بعد هم سرانجام جامعه معولم نیست به کجا کشیده میشه
France
ناشناس
۰۳:۰۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
آخه همون هایی که ت مجلس و محل های قانونگذاری هستن و مانع میشن که این لایحه از امسال اجرا بشه خودشون با همین سهمیه ها به اینجاها رسیدن چه طور میشه باور کرد که رفتن مجلس و شوراهای قانو ن گذاری که از حقوق دانش آموزان بی سهمیه ی عادی دفاع کنن ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۲:۵۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من به اون هایی که سهمیه دارند از نطر مالی کمک بشه نه در رقابت علم .چون هر کسی که با سهمیه در دانشگاه قبول بشه بی سواد هست و فردا همین فرد میخواد بشه مدیر یه اداره.برای همین هم هست که مدیریت تو کشور ما ضعیفه.اما اگه افراد بدون‌سهمیه در کنکور رقابت کنند هر که از نظر علمی بهتر باشه قبول میشه در نتیجه اینده کشور نیز بهتر و پر موفقیت میشه.
Iran (Islamic Republic of)
حح. م
۱۲:۵۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
اولا درآمد از راه مدرک سهمیه ای حق الناس ونا مشروع است دوم همه میدانند ولی عده ای چون ایل و تبارشان ذی نفعند اجازه اصلاح نمی دهند
Germany
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
واقعا این بی عدالتیه کسی که سختی میکشه با کسی که با استفاده از سهمیه بدون هیچ زحمتی وارد دانشگاه میشه همین میشه که ادمهایی وارد جامعه میشن بی تجربه فقط به خاطر سهمیه دانشگاه قبول میشن اگه پدرش جانبازه چیکار به درس خوندن بچش داره پدرش برای عدالت جنگید ولی الان با این کار فرزندش بدون عدالت وارد دانشگاه میشه وحق بقیه رو ضایع میکنه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا فرهادی
۱۲:۵۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
بنده دانشجوی ارشد دانشگاه تهران هستم و بعضا در کلاسها شاهد افت سطح علمی و کیفیت آموزشی کلاس‌ها به دلیل هم سطح نبودن دانشجویان احساس میشود؛ چراکه افرادی که بدون سهمیه وارد دانشگاه شده‌اند به مراتب سطح علمی بالاتری نسبت به افراد دارای سهمیه هستند. به همین جهت خارج از منطق است که با سهمیه‌بندی، راه را برای ورود افرادی فاقد صلاحیت برای نقش‌آفرینی در پست‌های مهم مملکتی باز کنیم؛ زیرا این دانشگاهها سرآمد کشور هستند و پذیرش در سازمانها و ارگان‌ها راحتتر صورت می‌گیرد؛ این موضوع از دید اجتماعی به عموم مردم آسیب میزند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
فرزندان و خانواده های شهدا و ایثارگران روی چشم ما جا دارن
اما بهتره به جای این حجم بالای سهمیه در آزمون های کنکور که باعث افت روند پیشرفت علمی کشور میشه ، به این خانواده ها آموزش های رایگان و کلاس های تقویتی رایگان بدن
باور کنید خیلی هستن کسانی که یا پدر یا مادر ندارن و در کل مشکلات خانوادگی درشون بیداد میکنه اما نه سهمیه ای دارن و نه کمکی از جانب حکومت بهشون میشه
همین ها درس میخونن و به جاهای خوبی میرسن

از وضع افتضاح مافیای کنکور و موسسات آموزشی رد بشیم این نحوه اجرای عدالت در حکومتی که امام خمینی قصد تشکیلش رو داشت نیست

کنکور و مشتقات اون داره دانش آموز هارو خفه میکنه، زیر بار این همه بی عدالتی و فشار روانی دانش آموزان این مملکت دارن از بین میرن و کسی هم حواسش نیست ...
Iran (Islamic Republic of)
ف
۱۲:۲۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سهمیه های جانبازان حق فرزنداشونه
Germany
ناشناس
۰۳:۵۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
بله دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ترنم
۱۲:۱۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
چرا پیامای ما بچهای جانباز رو.که دادیم تایید نمیکنین هان؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
برای اینکه به بچه های دیگران ظلم می شود پدرت حق و حقوق خودش را دریافت می کند شما باید خودتان زحمت بکشید
United States of America
محسن
۱۲:۰۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
خیلی از همکاران این آقا فرزندانشان را یک سال می فرستند خارج از کشور رشته های پزشکی و دندان پزشکی (ارمنستان و اذربایجان و غیره) بعد میارند داخل میبرند دانشگاه تهران همان رشته درس می خونه اما ایشون با این معضل مشکلی ندارد کیفیت آموزش هم پایین نمیاد .جهت اطلاع ایشون عرض کنم که در سهمیه ایثار گری دانش آموز همه درس هاشو باید بالای ۸۰ درصد بزند تا دانشگاه تهران پزشکی قبول بشه اونوقت کیفیت آموزش پایین آمده
مشکل ایثارگرانند نه کیفیت آموزش
Iran (Islamic Republic of)
زکیه احمدی
۱۲:۰۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
آخه آقای حسینی محترم که از دست سهمیه به تنگ اومدی راجع بی عدالتی آموزشی یه چیزی بگو! اگر همین 5 درصد جانبازان و سهمیه مناطق و بردارن اونوقت دیگه تو دانشگاه شما و فقط هم شهریا خودتونن و چه به سر اون روستا نشین بد بخت که با سختی داره درس میخونه میاد؟! سهمیه مناطق و این جانبازان کفر شما رو در آورده باشه اما ما دانش آموزای شهرستانهای محروم هم از دست نفس گرم شما کفرمون در اومده تا کی شما تهرانیا و کلان شهرای دیگه همه بهترین‌های این مملکت که سهم همست و داشته باشین و از ما بگیرین ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
واقعا شرم بر کسانی که چشمشون به این سهمیه ای هست که به خانواده شهدا دادن. آخه ظلم تا کجا چقدر شما بی انصاف هستین که اینقدر تو سر خانواده شهدا و ایثارگران میکوبین مگه یه سهمیه ورود به دانشگاه چقدر ارزش داره تازه اون کسی هم که با سهمیه وارد میشه باید حداقل 75 درصد نمره قبولی رو آورده باشه. حالا بر فرض اینکه طرف با سهمیه وارد شده باشه اگه با سهمیه که فارغ التحصیل نمیشه پس به همت دانشجو بر میگرده. خواهشا اینقدربا حرفاتون بچه‌ها شهدا رو آزار ندین که دنیا دار مکافات است. از این گذشته هزار جور سهمیه دیگه تو دانشگاها هست که هیچ وقت اسمی ازش نمیبرن ولی دارن استفاده میکنن ازش.مثل سهمیه هیات علمی و سهمیه طلاب و هزار تا سهمیه دیگر. فقط زوم کردن به بچه‌های شهدا و جانبازان
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۲:۱۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
چطور میتونین بگین سهمیه کنکور ارزش نداره!!!
خیلی ارزش داره
این همه دانش اموز هست که از نظر هوشی عالی هستن
دانش آموزان مدارس سمپاد که سه سال برای ورود به دانشگاه دلخواهشون تلاش میکنن ولی سر جلسه کنکور به خاطر استرس یا هر چیزی دیگه چند تا تست کمتر از بقیه جواب میدن و مجبور میشن پشت کنکور بمونن و حتی رشته دلخواهشون رو واسه ی همیشه از دست بدن
چرا؟
چون یک سری از داوطلب که بعضی هاشکن هیچ هوش و استعدادی ندارن به راحتی با سهمیه جای اونها میگیرن
سهمیه مناطق کاملا به جا و درست است
اما سهمیه ایثارگری و ... واقعا ظلم هست
France
ناشناس
۰۳:۲۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
تا کی باید جامعه تقاص فرزندان ایثارگران و ..پس بده ؟ اخه چرا در کنکور باید حق فرزندانشون جبران بشه ؟؟؟مگر جور دیگری نمیشه به فرزنداااان ایثارگران رسید ؟ چرا باید از حق فرزندان تلاشگر و نخبه بدون سهمیه عادی برداشت ؟؟سهمیه چه ارزشی داره؟؟؟؟!!!خودت رو بزار جای فرزندان ما که س سال پشت کنکور با درصدهای چند برابر شماها باید بمونن آخرشم به یه رشته چرت راضی بشن ولی تویه سهمیه دار با ۱۰۰۰۰۰۰ و بیشتر پزشکی روزانه بیاری ؟ شرم بر بدعت گذار سهمیه و مدافعین این بدعت
Iran (Islamic Republic of)
رضا.
۱۱:۴۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
من اگه نظر ندم گناه کردم.
وقعا بی عدالتی.ما نسبت به بعضی افراد که واقعا سختی کشیدن برا والدین ایثارگر که حرفی نداریم.ولی 70درصدشون بیخودی سهمیه دارند.حداقل در مشاغل حساس اعمال نکنید.مثل پزشکی.اونجا بحث مرگو زندگیه.حداقل 1بار اعمال کنید همه حا برا استخدام اولویت هاشون سهمیه است.اقا ما چه گناهی کردیم.
چندبار از سهمیه میشه استفاده کرد.
دیگه وقتشه فکر کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
چه می دانی که مخاطبانتان چه کسانی هستند و چه کشیدند!؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۴۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
این اقا درسته علم دارند و به حساب خودشون دکترا دارند ولی هیچ وقت نمی تونند بفهمند که یک فرزند جانباز اعصاب و روان و یا جانباز شیمیایی در چه شرایط سختی درس میخونند اگر میدونستن چنین انتقادی نمی کردند اگر اون شرایط رو بخوام بگم هیچ وقت نمی فهمید. الان یه عده میان و میگن میتونن به جای سهمیه کمک مالی کنند و این عده همون هایی هستند که فکر میکنند میتونند همه چیز رو با پول بخرند. متاسفم که دارم در کنار افرادی زندگی میکنم که به قهرمانانشان که همان جانبازها هستند چنین انتقادی میکنند. اقای دکتر همون طور که ما به شما احترام میگذاریم و حرفی از سهمیه هیئت علمی نمیزنیم شما هم متقابلا احترام بگذارید( اگر میتونید). با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رها
۰۲:۱۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
شما میگی پول همه چیز رو حل نمیکند
یعنی فکر میکنین که سهمیه کنکور مشکلات اون خانواده رو حل میکند؟؟؟؟؟
ما مبتوانیم امکانات بهتری به قهرمانان کشورمان بدهیم
حتما که لارم نیست حق الناس کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
حالا خانواده های شهدا رو بگیم به گردنمون حق دارن، اما آخه سهمیه های هیئت علمی رو کجای دلمون بذاریم؟ یعنی طرف برق دوقوز آباد قبول میشه بعد به خاطر هیئت علمی بودن بگیر حتی کارمند دانشگاه بودن راحت میره برق دانشگاه تهران، خیلی بی انصافیه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
.این همه دم به حقوق بشر می زنه خودش تبعیض قرار می ده مردومشو . 2سال است روز 12ساعت درس می خونم آخرشم یک نفر که چپ و راستشو بلد نیس جای من پر می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
الان که خیلیا رو دکتر پرستار کردید با سهمیه به این فکر افتادید واقعا بی عدالتی تا کجا کسی که با استعداد خودش زحمت بکشه و کسی که راحت با سهمیه های جانبازی و شهدا بره بشینه پشت میز پزشکی
Iran (Islamic Republic of)
ثبت کنید ...
۰۹:۳۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
اینا اگه راست میگن چرا سهمیه هیعت علمی رو گذاشتن؟؟؟ فقط گیر دادن به ایثار گران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سهمیه هادرکنکور من عینا عینابه چشم خودم دیده ام تویه خونواده 5فرزند ازسهمیه پدراستفاده کردند وهرپنج برادروخواهر الان کارمندهستند ودرضمن اینها هرپنج تایی شون ازنظر درسی تومدرسه افتضاح بودند چون هم محله ی بودیم این واقعا تبعیض حالاچی توصدتا فامیل قبل ازاین یه کارمند نداشتند همه کشاورز بودند واقعا خداروخوش نمیااااد یه عده این مدلی وبااستفاده از سهنیه وارد دانشگاه ومحیط دولتی بشن
Iran (Islamic Republic of)
faezeh
۰۸:۴۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
اقای حسینی ،بیشترین تاثیر رو سهمیه۲۵درصد داره دانشجوهای دانشگاه تهرانم اکثرا با سهمیه ۲۵درصد اومدن دانشگا راست میگین اونو بردارین،در ضمن انقد جلزو ولز میکنین اصلا بچه خود شما کنکور میده این همه استرسو تحمل میکنه نه به قران بدون کنکور صندلی اول پزشکی تهران بر اونه خیلی تو کنکور ظلم میشه به همه کلی سهمیه بیخود پس اگر قراره برداشته شه همه باید برداشته شن
Germany
....
۰۸:۳۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
جای سهمیه یه اندکی از اون همه پولی که آغازاده ها میبرن به عنوان هزینه تحصیلی بهشون بدن ولی حق ما هارو ضایع نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سهمیه ها درحدی مناسب است وتاحدودی حق شأن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
بابا الکی شلوغش نکنید... بچه های سهمیه ایثارگران برای پزشکی باید 80 درصد امتیاز قبولی آخرین نفر رو بیارن... این همه داد و فریاد واسه 20 درصد کمکه؟ این 20 درصد کیفیت دانشگاه ها رو پایین آورده؟ عجب!!!! پس سهمیه فرزندان هيئت علمی چیه؟ با هر نمره و امتیازی می تونن بیان بهترین دانشگاه های کشور... ایثارگران سهمیه داره، یعنی رقابت سنگین... اما فرزندان هيئت علمی ظرفیت مازاد داره... یعنی بدون هیچ رقابتی و با هر نمره ای وارد بهترین دانشگاه ها میشن... حالا کدوم بیشتر بی عدالتی؟؟؟؟ کدوم سطح علمی دانشگاه ها رو پایین میاره؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سهمیه پایت را از روی گلوی دانش اموزان مستعد بردار بگذار نفس بکشند و به حقشان برسند ازبین رفتن عدالت اموزشی و نخبه کشی دونتیجه مهم استفاده از سهمیه هاست ای کاش مصوبین این قانونها اینده علمی و بهداشتی کشور هم برایشان مهم بود‌چه بسیارند مستعدانی که افرادی به ناحق با این سهمیه ها جای انها را در کرسی دانشگاههای برتر ور شته های برتر اشغال کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
ظلم و بی عدالتی که تمومی نداره
Iran (Islamic Republic of)
تبیان
۰۰:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
ای بابا بخاطر همین موضوعات هست که اونایی که واقعا مغز هستن و متاسفانه حقشون پایمال میشه میرن دانشگاههای خارج کشور همون تنبلها که با سهمیه وارد دانشگاهها میشن بمونن اینجا کی اینا رومیفهمه
Iran (Islamic Republic of)
سهند
۰۰:۳۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
کسی که استفاده میکنه
اگه این حق الناس نیست پس چیه!!؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Martam
۰۰:۳۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سهمیه ها اصلا عادلانه نیست باید فکری بشه براش از طرف مجلس اونی که باباش شش ماه تو جبهه بوده با کسی که نبوده چه فرقییی داره که کنکور این دو تا رو از هم جدا میکنه ؟ اصلا واقعا چه ربطی داره؟ واقعا نا عادلانس
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۰۰:۱۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
دانش آموزانی که باهوش وبا استعداد بودن ماندن خانه ویکی سری بیسواد رفتن دانشگاههای برتر و فردا هم میشن گرداننده مملکت .اینهمه سیل که سال ۹۸ مردم را بی خانمان کرد بخاطر کارشناسی های غلط بود که با امتیاز قبول شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
مرسی آقای حسینی
همین که ، شده حداقل یک نفر ماهارو درک میکنه خیلیه ☹
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا نیکرو
۲۳:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
لحاظ کردن سهمیه ها در استخدامی ها و پذیرش دانش آموزان و دانشجویان تبعیض آمیز است
سهمیه ی ایثارگران
سهمیه ی مناطق
حکومتیان دارن با این قاون ها به مردم ظلم میکنند
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
همینقدر بی‌انصافی!؟ ایشون برای جلب توجه یه حرفی میزنه و چهار نفر به‌به چه‌چه میکنن.
آخه مقطع دکتری که مصاحبه تعیین‌کننده‌س. حتی رتبه ۱ هم باشی وضعیتت مشخص نیست چه برسه به سهمیه‌دار؛ بخاطر اینکه اساتید دانشجوی خودشون میگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
اتفاقا اگه سهمیه داشته باشی یه نامه از نهاد ... دانشگاه مقصد میگیری میری مصاحبه سوری
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۲۳:۱۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
چیزی که خیلیا توجه نمیکنن، اینکه با سهیمه شبانه قبول بشن، شهریشون از بیت المال پرداخت میشه و حتی شهریه پرداخت نمیکنن. حداقل شبانه دیگه به سهمیه ای ها ندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
برای دانشگاه ازاد و پردیس تاحدودی معین شهریه هاشون پرداخت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
من ارشد امتحان دادم یکی از دوستام که سهمیه 25 درصد داشت میدونم طرف کلا درسش داغون بود اما روزانه شهیدبهشتی مخابرات سیستم قبول شد در صورتی که تولیسانس غیرانتفاعی درجه 3 بود و سه بار هم مشروط شده بود با گرایش قدرت اونم ده ترمه تموم کرده بود!
منم که بهتر از اون بودم و 8ترمه تموم کردم جز آزاد نتونستم قبول بشم
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۲۳:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سیستم علوم پزشکی به تنگ اومده از دست فارغ التخصیلای سهمیه‌ای و کارمندهای سهمیه‌ای .. از خدمتکزار بیمارستان تا پزشکها سهمیه‌ای توشون کم نیست و غیر سهمیه‌ایها از دساشون تاراضی .. ناکارامدی اکثر سهمیه‌ایها یه چالش بزرگ برا سیستم مهمی چون بهداشت و درمانه که کارها خساسیت زیادی رو‌میطلبه .. البته استخدام و تحصیل سهمیه‌ای تو همه ارکانها و دانشگاهها هست و ضربه مهلکی رو به توان علمی‌و تولیدی کشور و بازدهی اون میزنه .. البته ناگفته نماند که معمولا همین سهمیه‌ایها سمتهای مهم و مدیریتی سازمانی رو اشغال میکنن با بالا رفتن سنواتشون که اوضاع رو‌بیشتر وخیم میکنه ..
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۴۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
با احترام ، حذف ۱۶ سهمیه کنکورنشانه تاییدزیان و ضررسهمیه هاست لکن وزن ۳ سهمیه موجود خیلی سنگین تر از وزن ۱۶ سهمیه حذف شده است اگر واقعا قصدبهبود و ارتقاء آموزش عالی را دارید این ۳ سهمیه موجود را حذف کنید تا ورودی رشته های مرتبط با جان انسانها بر اساس استعداد و برتری صرفا علمی دانش آموزان باشد نه چیز دیگر .شهدای جاودان و ایثارگران ما هم با تبعیض مخالفند .باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
اولیای دانش آموزکنکوری
۱۲:۳۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
احسنت گل فرمودی .مرحبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
ببین اقا درسته سهمیه ایثارگران از همه سهمیه ها سنگین تره ولی تعدادشون خیلی کمه مشکل سهمیه های دیگه هست
Iran (Islamic Republic of)
ضحا
۲۲:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
همه چیز مال سهمیه داراست.
Bulgaria
محمد
۲۲:۲۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
انصافا بی عدالتی تو سهیه ها مشهوده.من همکلاسی داشتم خنگ خنگ بخدا بدون داشتن سوابق تحصیلی با رتبه ۴۳هزار منتطقه ۳ با داشتن سهمیه ایثارگری پدر ۲۵ درصد جانباز که انصافا ازبابای من سرحالتره الان داره پزشکی میخونه.تورو خدا دست بکار بشین مارو نجات بدین
همین خانواده کل اعضاش خواهر وبرادر کارمندهستن با این سهمیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
پس چرا من در اطرافم نمیبینم همچین ایثارگرانی ک همه فرزندانشون کارمند باشن.....
Germany
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
همین امسال حذفش کنین چرا باید اونایی ک استعداد دارن اینجوری تلف شن؟ چرا باید یکی مثه من پشت کنکور بمونه؟ چرا باید یکی زیر دست پزشکای سهمیه ایمون تلف بشه؟ بسه دیگه . میگین بخاطر شهادت پدرشون بود همون پولی که میگیرن بسه جای اینا هزینه خوابگاه و دانشگاه رو رایگان کنین واسشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
کسانی ک استعداد دارن به هدفشون میرسن بعد هم شما ازکجا مطمئنی ک فقط پزشک هایی ک سهمیه دارن اشتباه میکنن؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ح
۲۲:۵۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
دوست من سهمیه داشت نصف من درسش قوی نبود و اصلا کسی فکر نمیکرد قبول بشه اما باسهمیه پزشکی ایران قبول شد و اون قلش تهران درحالی که اگه سهمیه نداشتن با رتبه اصلی خودشون فقط میتونستن پزشکی شهرخودمون قبول بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
من یه سال خوندم ۵۰۰۰ تجربی شدم
ولی با درصد های من که میانگین عمومی ۶۲ و اختصاصی ۴۱ بود
با سهمیه پزشکی قبول شدن
والا منم پدر و مادرم کارمند بودن و هستند سر ماه هیچی نداریم
چطوری ۴۰ سال گذشته سهمیه ها زیادتر شده؟!؟!؟!
البته همه میدونن پزشک سهمیه ای چه عذابیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
یه دانشگاه جدا واسه ی این افراد درست کنید یعنی باید میکردید و آزمون مخصوص خودشون را مختص این افراد برگزار کنند.
اینطور هم خدمات این افراد نادیده گرفته نمیشه و هم حق مردم عادی ضایع نمیشه.
باشگاه خبرنگاران پیگیر کارنامه های کنکور باش ببین با چه رتبه هایی رفتند بهترین رشته ها. ببین من گفتما پیگیر باش اگه پیگیر نشدی و جواب شفافی ندادی حق الناس گردن تویی هست که وظیفت رسوندن صدای ما مردم به مسوولینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
والا الانم ازمونشون از سهمیه های دیگه جداست و با خود سهمیه دار ها رقابت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
ملاحظه بفرمایید.تعداد افرادی که با سهمیه ورود می کنند .در دوران تحصیل در دانشگاه هم از این سهمیه جهت پاس کردن دروس استفاده می کنند.بعد قراره بیمار زیر دست این نوع پزشک درمان شودبخاطر جان مردم سهمیه پزشکی ندهند
Iran (Islamic Republic of)
استاد دانشگاه
۰۰:۰۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
خوب بوداقای حسینی راجع به سهمیه بچه های هیت علمی که که شامل فرزند ایشان هم میشود وکمتراز سهمیه رزمندگان نیست هم صحبت میکردند امار اخراجیان سهمیه هیت علمی را
وسطح علمی انها را ملاحظه فرمایید


و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
اصلا هم اینطور نیس
Netherlands
سحر
۲۰:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
همین امسال بردارید سهمیه ها رو این خیلی بی عدالتیه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
استفاده از سهمیه ها در کنکورها و استخدامی اصلا عادلانه نیست.حق جوانان زیادی ضایع می شود.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۲۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
یکبارم شده بجا حرف زدن عمل کنین,,سهمیه ها باید اصلاح بشن,,چرا یک نفر با رتبه لب مرز پزشکی باید ۳ سال پشت کنکور بمونه؟و خیلیا با رتبه های نجومی خیلی راحت بهترین دانشگاهها قبول میشن,,این کجاش درسته؟عدالت این وسط کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
مدافع جانبازان و شهیدان♡
۱۸:۲۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سهمیه حق بچه های جانباز ۲۵ درصد هست...من خودم سهمیه ی ۵ درصدی رو قبول ندارم اما سهمیه ی ۲۵ درصدی باید پابرجا بمونه
اونا تو شرایط بدی هستن. هم باید برای پول دارو برن سرکار. هم درس بخونن .هم جنگ اعصاب و روان داخل خونه دارن
یکی از اعضای مجلس گفته بود که از جنگ میگذره اما هنوز سهمیه هست ...دیگه چه بلایی با ید سر مملکت بیاد .واقعا افسوس
Iran (Islamic Republic of)
اولیای دانش آموزکنکوری
۱۴:۴۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
رتبه ی۴۶هزارباسهمیه بره پزشکی بخونه ولی اونی که خودش رتبه ی علمیش میشه ۳هزارو۲۷۰۰و...هیچ جاپذیرفته نشه شماراضی هستین که جای ایناروگرفتین ولی اوناراضی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ح
۲۲:۵۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
اصلا به ۲۵ددرصدی ها دولت ماهی یه میلیارد تومن کمک مالی بکنه و کل هزینه کلاس وکتاب کنکورشون هم به عهده بگیره عوضش از کیسه خلیفه نبخشه و با سهمیه کنکور آینده یه عالمه آدم که زحمت میکشن رو نابود نکنه وهمین طور مریضای بیچاره ای که قراره زیر دست این درس نخونده ها بیفتن
Sweden
زهرا اذرخوش
۱۸:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
با سلام شما مدیر دانشگاه تهران خجالت نکشید این حرف زدی بجای اینکه سهمیه ایثارگر کم بشه چرا نمیگی سهمیه هیئت علمی ها حذف بشه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
و همینطور سهمیه اقازاده هایی ک از خارج کشور میان بهترین رشته و دانشگاه درس میخونن....
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
حداقل تو کارشناسی ارشد و دکتری دیگه حذف کنند سهمیه هاشونو انصاف نیست به‌خدا
Germany
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
چه عجب فهمیدید با سهمیه های مختلف کیفیت آموزش عالی را بشدت کاهش داده اید.
Germany
ناشناس
۰۴:۰۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
در شهر ما دانش آموزی بود که در سال سوم دبیرستان 8 درس رو نمره قبولی نگرفت اما به دلیل داشتن سهمیه25 ایثار گری درصدی در کنکور پزشکی قبول شد

به این میگن عدالت در یک حکومت اسلامی



عدالت حضرت علی کوووو؟

خدایا زودتر فرج امام زمان رو نزدیکتر بگردان از این همه بی عدالتی و جنگ و فقر آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
دیگه این طور م نیس
Germany
ناشناس
۰۴:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
شما که میگی دیگه این طورم نیس . چرا هست کاملا هست برو کارنامه های سهمیه دارهارو ببین اگه شاخ در نیاوردی بعد بگو این طور نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسسسس
۰۹:۵۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
عجبببب
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
استفاده از سهمیه اصلا انصاف نیست. حق بچه هایی که زحمت می کشند چه خواهد شد .از انصاف بدور است کسی که زحمت می کشد با کسی که زحمت نمی کشد برابر باشد.کاری کنیم بخدا خوش بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ن
۰۱:۲۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
عزیز وقتی تو زیر پتو خواب بودی و در آرامش میخوابیدی پدران همینا از ما و مرز و میهن حفاظت می کردن، درضمن حقشون بیشتر از این چیزاست
Iran (Islamic Republic of)
ن
۰۱:۲۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
گرفتی مطلبو
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۰۱:۴۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
چرا فکر میکنین حقشون رو باید این شکلی بدن با سهمیه؟؟
Germany
ناشناس
۰۴:۱۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
همیشه طلبکار ، همیشه نگاه از بالا به پایین به بچه های بدون سهمیه داربن . همین شماها که با انواع سهمیه ها مثل آب خوردن واردبهترین دانشگاه ها شدین و پزشک و مهندس و ... شدین همونجاها هم نگاهتون به جامعه مطالبه گره . خدا از حق مظلوم نمیگدره مطمئن باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خب سهمیه ها رو وردارین و به جاش کلاسای تقویتی بذارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
برای کسایی ک نمیتونن تو خونه بخونن ک شاید پدر شیمیایی دارن یا بلاخره جانبازای اعصاب روان و... پانسیون های مطالعاتی رایگان بذارن و کتابهای کمک درسی بدن ب نظرم بهتره.که همه در شرایط مشاوی درس بخونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
اینا حاضر نیستن یه بیمه درست وحسابی بزارن که ایثارگران اینقدر هزینه دارو درمان ندن
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۰۱:۴۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
اینکه حاضر نیستن بدن مشکل خودتونه ازشون بخواین ما هم حمایت میکنیم چرا باید حق بقیه رو بدن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
حداقل در مورد سهمیه ایثارگران در دوره دکتری قانون دست دانشگاه ها رو باز گذاشته و آنها به راحتی با نظر خودشان این سهمیه رو حذف می کنند. اصلا این سهمیه رو بردارید تا خیال همه راحت بشه
آخرین اخبار