معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: سامانه تبادل و رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری بیمارستان های غیردولتی، خصوصی و مراکز جراحی محدود درکرمان استقرار یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مرتضی هاشمیان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اهداف اصلی اجرای طرح تبادل و رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری گفت: با توجه به لزوم تحقق اهداف دولت الکترونیک و اجرای قانون برنامه ششم توسعه در خصوص استقرار سامانه پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان، استقرار برنامه تبادل بر رسیدگی الکترونیک اسناد بستری و بستری موقت یکی از زیرشاخه‌های پرونده الکترونیک سلامت به حساب می‌آید.

او رسیدگی الکترونیک اسناد بستری و بستری موقت و تولید صورت حساب مکانیزه و حذف اسناد کاغذی در فرایند رسیدگی، ایجاد بستر مبادله الکترونیکی اطلاعات خدمات ارائه شده به بیمه شدگان در مراکز ارائه دهنده خدمت، تنظیم هوشمند اسناد بر اساس قوانین بیمه گری با رویکرد حداقل نیاز به رسیدگی دستی، جلوگیری از تولید اطلاعات الکترونیکی تکراری در مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت با توجه به دریافت الکترونیکی پرونده رسیدگی شده از سازمان بیمه‌گر، مدیریت اطلاعات و رصد آن به منظور مدیریت هزینه در ارائه خدمات سلامت، شفاف سازی خدمات ارائه شده توسط مراکز درمانی، شفاف‌سازی و ایجاد وحدت رویه در روند رسیدگی به اسناد پزشکی و کسور (به تفکیک ارائه دهنده خدمت نوع و علت) توسط سازمان‌های بیمه‌گر و جلوگیری از خطا‌های انسانی و تفسیر‌های فردی و دسترسی به کلیه سطوح خدمات ارائه شده به بیمه شدگان به صورت الکترونیک و ایجاد بستر داده‌های قابل استناد جهت اخذ گزارشات آماری در سطوح مختلف مدیریتی را از جمله اهداف این برنامه عنوان کرد.

او با بیان اینکه زیرساخت‌ها و نیاز‌های اتصال به سامانه الکترونیک سلامت فراهم می‌شود افزود: با توجه به نیاز زیرساخت‌های لازم در اجرای برنامه وجود his‌های مناسب که اتصال لازم رو به سامانه سپاس داشته باشند، در بخش دولتی این زیرساخت کاملا وجود دارد واین برنامه اجرا شده است.

هاشمیان تصریح کرد: در خصوص بیمارستان‌های غیر دانشگاهی تقریبا ۸۰ درصد بیمارستان‌ها و مراکز این زیرساخت را دارند و در حال تامین کامل این زیرساخت هستند و می‌توان به اصلی‌ترین زیرساخت لازم برای اجرای این برنامه وجود اتصال سیستم اطلاعاتی بیمارستانی (his) به سامانه سپاس یاهمان (درگاه یکپارچه اطلاعات دیتاس) اشاره کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: این طرح از اول تیرماه ۹۹ در چهار مرکز شامل بیمارستان نوریه، مهرگان، مرکز جراحی محدود نیمه شعبان به و بیمارستان سیدالشهدا شروع خواهد شد و پایان طرح نیز تا آذرماه ۹۹ خواهد بود.

او با اشاره به عملیاتی شدن این طرح در چند مرکز گفت: این طرح در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ۱۶ مرکز که شامل ۱۰ بیمارستانی و ۶ مرکز جراحی محدود انجام خواهد شد.

او بیان کرد:البته گفتنی است دانشگاه‌های بم، جیرفت، سیرجان، رفسنجان در این آمار در نظر گرفته نشده اند و به صورت دانشگاه جداگانه می‌باشد که تقریبا ۱۸ مرکز درکل استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار