منابع ارشد حزب لیکود از تلاش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای برهم زدن ائتلاف سیاسی خود با حزب آبی و سفید خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، برخی منابع آگاه از تلاش بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای یافتن راهی برای برهم زدن ائتلاف خود با بنی گانتس، رئیس حزب آبی و سفید خبر می‌دهند.

یک منبع ارشد حزب لیکود روز یکشنبه به کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت: ازدواج ما با حزب آبی و سفید خیلی سریعتر از آنچه همگان تصور می‌کنند به پایان می‌رسد. نخست وزیر در تلاش است تا بهانه‌ای مناسب برای برهم زدن کابینه ائتلافی و فراخوان انتخابات پارلمانی است.

این منبع حزب لیکود گفت مذاکرات در مورد بودجه که باید تا پایان ماه اوت (شهریور) نهایی شود، می‌تواند چنین بهانه‌ای را به دست نتانیاهو بدهد. گفته می‌شود این اقدام نتانیاهو تحت فشار‌ها از سوی همسر و پسرش برای پایان دادن به مشارکت سیاسی با گانتس صورت می‌گیرد.

با این حال حزب لیکود در واکنش به بالا گرفتن گمانه زنی‌ها در خصوص انحلال کابینه ائتلافی، آن را کذب و دروغ خوانده است.

همچنین برخی منابع آگاه می‌گویند نتانیاهو از گانتس خواسته است تا یکی از بخش‌های اساسی توافق دو جانبه را تغییر دهد. این بخش مربوط به جایگزینی گانتس به جای او است. براساس این بخش از توافق، اگر در فاصله نوامبر ۲۰۲۰ تا نوامبر ۲۰۲۱ درخواست برگزاری انتخابات سراسری مطرح شود، گانتس می‌تواند به طور خودکار جایگزین نتانیاهو شود.

این در حالی است که کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی پس از نزدیک به یک سال کش و قوس و بن بست سیاسی میان حزب لیکود و آبی و سفید تشکیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار