راه اندازی سنسورهای هوشمند جدید در شهرداری یزد

مجید بیکی رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد از نصب چند نمونه سنسور جدید هوشمند شامل سنسور تشخیص خوردو در پارکینگ، سنسور محاسبه حجم مخزن آب و سنسور تشخیص آلایندگی هوا در ساختمان شهرداری یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، بیکی، رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد، گفت: سنسور‌های جدید هوشمند مبتنی بر شبکه Lora در شهرداری نصب شده است.

او افزود: به عنوان پایلوت سنسور‌های تشخیص میزان آلایندگی هوا، سنسور محاسبه حجم مخزن آب و سنسور بررسی وضعیت پارک خودرو در پارکینگ، در شهرداری مرکز نصب شده تا از نتایج آن در راه اندازی این سامانه در سطح شهرداری و شهر استفاده شود.

 رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد،بیان کرد: سنسور‌های (تشخیص خودرو در پارکینگ) به گونه‌ای طراحی شده که در سقف پارکینگ نصب و با توجه به مکانیزمی که دارد می‌تواند وجود خودرو را در محل پارک تشخیص دهد.

رئیس سازمان فاوای شهرداری یزد ادامه داد: همچنین در سنسور تشخیص حجم مخزن آب، که داخل مخزن نصب شده است، سنسور از طریق تشخیص ارتفاع سطح آب، حجم مخزن را محاسبه نموده و در سامانه‌ای که به این منظور طراحی شده، میزان حجم آب نمایش داده می‌شود که با این کار، علاوه بر حذف کنترل فیزیکی حجم مخازن آب، با تشخیص پایین آمدن سطح آب در مخازن، باعث جلوگیری از آسیب جدی به تجهیزات به خصوص پمپ آب می‌شود.

او گفت: سنسور هوا و تشخیص آلودگی هوا در پشت بام شهرداری نصب شده است که میزان دقیق ذرات آلاینده و همچنین رطوبت و دما را نشان می‌دهد.

بیکی گفت: نصب تجهیزات هوشمند و تست شبکه ارتباطی Lora، که از زیرساخت‌های اینترنت اشیا می‌باشد، به صورت پایلوت و آزمایشی در حال اجرا است و در صورت داشتن عملکرد مناسب و رفع ایرادات، در سطح سازمان‌ها و مناطق و همچنین بنا به نوع پروژه در سطح شهر راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار