فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: بخش کشاورزی می‌تواند تکیه گاه توسعه چهارمحال و بختیاری باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در سفر به شهرکرد با اشاره به اینکه ۲۸۵ پروژه در کشور از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال اجرا است اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری تنها منطقه‌ای است که پروژه فعالی در آن نداریم.

او با بیان اینکه استان دارای پتانسیل‌های بسیار است افزود: در کشور‌های اروپایی با یک صنعت، آن کشور اداره می‌شود، اما آن‌ها ابتدا بر اساس آموزش و مهارت افزایی و سپس به صورت خوشه‌ای کار را تعریف می‌کنند که این یک ارزش افزایی زیادی ایجاد می‌کند و وقتی صادرات انجام شود عملاً درآمد خوبی برای مردم خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: متوقف شدن عملیات اجرایی طرح انتقال آب بهشت‌آباد چهارمحال و بختیاری


محمد اضافه کرد: اگر گره‌ها و مشکلات سد راه توسعه چهارمحال و بختیاری برطرف شود، این استان می‌تواند تنها با تکیه بر دامپروری خودش را بالا بکشد.

او با اشاره به ظرفیت‌های دیگر استان چهارمحال و بختیاری گفت: در استان اگر روی گیاهان دارویی و یا توسعه باغات سرمایه‌گذاری شود، ارزش افزوده بسیار بالایی ایجاد خواهد شد، اما این موارد گلوگاه‌هایی دارد که باید برطرف شود.

محمد افزود: استان چهارمحال و بختیاری صنایع تبدیلی ندارد و بازاریابی و فروش نیز وجود ندارد و کشاورزان زحمت زیادی را می‌کشند، اما در نهایت آن طور که باید سودی نمی‌برند.

او اضافه کرد: در حوزه شیلات هم استان از تولید کنندگان ماهیان سردآبی بسیار خوب در کشور است که می‌توان در این حوزه سرمایه گذاری‌های خوبی انجام داد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار