خوردن تخم مرغ می‌تواند به شما کمک کند تا لیپو پروتئین را افزایش دهید که به کلسترول خوب نیز مشهور است.

تخــم‌مـرغ با نان‌سیرداربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تخم مرغ دارای خواص شگفت انگیزیست که مصرف روزانه آن باعث بالا رفتن کلسترول خوب و پروتئین بدن می‌شود و تناسب اندام را حفظ می‌کند. خوردن روزانه یک تخم مرغ شما را از رفتن پیش پزشک باز نگه می‌دارد. حتی اگر روزانه دو عدد بخورید به آن اندازه که فکر می‌کنید مضر نیست.

خوردن تخم مرغ می‌تواند به شما کمک کند تا لیپو پروتئین را افزایش دهید که به کلسترول خوب نیز مشهور است. یک تخم مرغ حاوی ۲۱۲ میلی گرم که بیش از نیمی از مصرف روزانه توصیه شده که ۳۰۰ میلی گرم است را تأمین می‌کند.

سطوح بالاتر HDL خطر بیماری قلبی، سکته و دیگر مشکلات سلامتی را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف دو تخم مرغ در روز به مدت شش هفته به افزایش سطح HDL تا ۱۰ درصد کمک کرده است.

خوردن پروتئین به اندازه کافی برای داشتن بدن سالم بسیار مهم است. پروتئین‌ها مانع‌های سازنده بدن انسان هستند و همه نوع بافت را تنظیم می‌کند که به عنوان یک فرآیند ساختاری و عملکردی کار می‌کنند.

یک تخم مرغ بزرگ حاوی حدود ۶ گرم پروتئین است. علاوه بر این، تخم مرغ نیز شامل تمام آمینو اسید‌های ضروری است که به کار کردن پروتئین ها در بدن کمک می‌کند. پروتئین به اندازه کافی برای استخوان‌های قوی‌تر مهم است، توده عضلانی را افزایش می‌دهد و به کاهش وزن کمک می‌کند.

تخم مرغ حاوی دو آنتی اکسیدان قوی لئوتئین و زیازانتین است. این آنتی اکسیدان‌ها در شبکیه چشم جمع می‌شوند. خطر اختلالات مشترک چشم آب مروارید و انحطاط می‌تواند با مصرف مقادیر کافی از این مواد مغذی کاهش یابد.

تخم مرغ هم چنین ویتامین آ بالایی دارد کاستی ویتامین A از شایع‌ترین علت نابینایی در جهان است. تخم مرغ غنی در ویتامین A است که پیش نیاز اساسی برای بینایی سالم است.

مواد معدنی نظیر آهن، روی و فسفر در مقادیر بسیار زیادی در تخم مرغ وجود دارند و برای داشتن بدنی سالم ضروری هستند. روی سیستم ایمنی را حفظ کرده و مواد غذایی را به انرژی تبدیل می‌کند.

تنها به این اطلاعات بسنده نکنید و در صورت داشتن هر گونه بیماری پیش از خوردن تخم مرغ حتماً با پزشک مشورت کنید.

مواد لازم :

پیازخلالی خرد کرده ......۱ عدد

روغن زیتون......۲ قاشق سوپخوری

فلفل دلمه‌ای کبابی و خرد کرده ..... نصف یک عدد

گوجه‌فرنگی خرد کرده....۲ عدد

جعفری خرد کرده...... نصف یک دسته کوچک

نان تست سیاه......۴ برش

سیر له کرده...... ۱ حبه

روغن زیتون......۱ قاشق سوپخوری

تخم‌مرغ آب‌پز عسلی......۲ عدد

پاپریکا......۱ قاشق چایخوری

روش‌تهیه: 

پیاز را در تابه بریزید و قدری هم بزنید تا گرم شود. آن‌گاه روغن زیتون را اضافه و روی حرارت ملایم اجاق تفت دهید تا پیاز طلائی رنگ شود. سپس فلفل دلمه‌ای و گوجه‌فرنگی را بیفزائید و حدود ۵ دقیقه تفت دهید. حالا جعفری را اضافه و تابه را از روی حرارت بردارید. اکنون سیر و روغن زیتون را مخلوط کنید و روی نان‌ها بمالید و آن‌ها را تست کنید. اینک نان‌های گرم را در ظرف مناسب پذیرائی بگذارید و مخلوط گوجه‌فرنگی و فلفل را روی آن‌ها بریزید و یک عدد تخم‌مرغ عسلی رویشان بگذارید و با پاپریکا بیارائید.

منبع: زندگی آنلاین

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.