رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمیرم گفت: ۳۰۰ نفر هنرمند روستائی و عشایری در کنار ۴۰۰ نفر هنرمند صنایع دستی در حوزه شهری فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید سلیمانیان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمیرم گفت: ۳۰۰ نفر هنرمند روستائی و عشایری در کنار ۴۰۰ نفر هنرمند صنایع دستی در حوزه شهری فعالیت می‌کنند.

سعید سلیمانیان با بیان اینکه شهرستان سمیرم به دلیل بافت جمعیتی خود دارای بیش از ۷۰۰ هنرمند صنایع دستی در سه حوزه شهری، روستائی و عشایری است گفت: با توجه به حضور گسترده عشایر قشقائی در این شهرستان که از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد به این شهرستان کوچ می‌کنند، بیش از ۳۰۰ نفر هنرمند (از مجموع ۷۰۰ نفر هنرمند) در حوزه‌های روستائی و عشایری شهرستان شناسائی شده اند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر هنرمندان سمیرمی در رشته‌های متعددی همچون: نمدمالی، بافته‌های داری، رنگرزی سنتی و چرم سنتی (در کنار تولیدات هنرمندان عشایری) مشغول به فعالیت هستند گفت: بیش از ۱۵۰ نفر بانوی هنرمند در حوزه مشاغل خانگی در این شهرستان فعال شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمیرم افزود: در حال حاضر حدود ۴۵ کارگاه صنایع دستی در شهرستان فعال است که خوشبختانه با پایان مرحله اول شیوع بیماری کرونا، فعالیت‌های خود را در شهرستان از سرگرفته اند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.