جذب تسهیلات به منظور اجرای طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در قالب طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری، مشاغل خانگی، اشتغال فراگیر و سایر طرح‌های اشتغالزایی در استان جذب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: یک هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در قالب طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری، مشاغل خانگی، اشتغال فراگیر و سایر طرح‌های اشتغالزایی در استان جذب شد.

او افزود: جذب این تسهیلات در رونق اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق تولید در استان نقش مؤثری داشته به نحوی که چهارمحال و بختیاری جزو پنج استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری معرفی شده است.


بیشتر بخوانید: تسهیلات پرداختی اشتغال روستایی و عشایری باید در سامانه بهین یاب ثبت شود


نصیری اضافه کرد: نرخ بیکاری استان در دو سال اخیر ۵.۵ درصد و طی یکسال اخیر ۲.۱ درصد کاهش داشته است.

او ارائه آموزش‌های تخصصی و مهارت آموزی را از مهمترین راهکار‌های مهار نرخ بیکاری دانست و ادامه داد: بیکاری در بین افرادی که آموزش‌های تخصصی فراگرفته‌اند کمتر دیده می‌شود.

نصیری گفت: یکی از مهمترین زیرساخت‌های رونق اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و باید به این مهم بیش از پیش پرداخته شود.

او تقویت شورای مهارت را از ضروریات حوزه فنی و حرفه‌ای در استان دانست و افزود: شورای مهارت به ریاست استاندار و حضور دستگاه‌های متولی حوزه اشتغال می‌تواند در تحقق شعار سال تاثیر بسیاری داشته باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار