معاون بهزیستی استان بوشهر گفت: ۷۰ درصد تماس‌ها با این اداره کل پس از شیوع کرونا، مربوط به اختلاف‌های حاد خانوادگی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، منصور احمدی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: پس از شیوع بیماری کرونا تماس‌ها با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی این اداره کل نسبت به مدت مشابه پارسال سه برابر شده‌است.

او افزود: بررسی این تماس‌ها نشان می‌دهد موضوع‌هایی مانند اختلاف‌های حاد خانوادگی پس از کرونا در این استان ۵۰ درصد افزایش داشته‌ است که با توجه به سطح بحران، کارشناسان خط اورژانس اجتماعی بهزیستی این موارد را برای انجام مداخله‌های روانی و اجتماعی به مرکز مداخله در بحران یا خدمات اجتماعی سیار ارجاع داده‌اند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: از زمان شیوع کرونا تا امروز، هزار و ۳۱۳ تماس با خط اورژانس اجتماعی با موضوع‌های همسر آزاری، کودک آزاری، اقدام به خودکشی، افکار خودکشی، اختلاف‌های حاد خانوادگی، فرار از منزل، معلول آزاری، روابط نامشروع، موضوع‌های مربوط به کرونا صورت گرفته‌ است و بیشترین تماس‌ها مربوط به اختلاف‌های حاد خانوادگی بوده که ۷۰ درصد از کل تماس‌ها را شامل می‌شود.

احمدی عنوان کرد: از دیگر موضوع‌های تماس‌ها با خط ۱۲۳ که تعداد زیادی از آن‌ها را در بر می‌گیرد مشکلات ناشی از کرونا و نیاز به خدمات روانی و اجتماعی است که این‌گونه تماس‌ها پس از بررسی وضعیت مشکل به سایر منابع اجتماعی برای انجام خدمات مشاوره ارجاع شده‌اند.

احمدی بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های کارشناسی صورت گرفته، وجود مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا، بیکاری و حضور بیشتر همراه با اضطراب ناشی از مشکلات در فضای خانواده و نداشتن مهارت‌های لازم در حل مساله از عوامل تنش‌زا در ارتباطات خانوادگی گزارش شده‌است.

او با بیان اینکه آنچه در برخورد با مسائل و آسیب‌ها در جامعه اهمیت دارد شناخت مسائل و اجرای راهکار‌های مناسب است، گفت: چهار فعالیت اورژانس اجتماعی شامل مرکز مداخله در بحران، خدمات اجتماعی سیار، خط تلفن ۱۲۳ و پایگاه‌های خدمات اجتماعی سیار است با هدف به‌موقع بودن، در دسترس بودن و ارائه خدمات تخصصی فعالیت می‌کنند و به دنبال کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بوشهر عنوان کرد: خدمت رسانی در سامانه اورژانس اجتماعی با خط ۱۲۳ با هدف کاهش آسیب در لحظات بحرانی انجام می‌گیرد و پس از تماس با این خط، پیگیری تماس‌ها از طریق اعزام همکاران اورژانس اجتماعی به محل‌های مورد نظر و سپس ارجاع موارد اورژانسی به واحد‌های مرتبط از قبیل دفتر زنان و خانواده برای زنان آسیب دیده اجتماعی، دفتر کودکان برای پیگیری امور کودکان کار و خیابانی، دفتر شبه خانواده، مراکز نگهداری و مراکز مداخله در بحران و طلاق، مراکز مشاوره اجتماعی تلفنی و حضوری، معاونت امور توانبخشی و سایر منایع اجتماعی صورت می‌گیرد.

احمدی بیان کرد: اورژانس اجتماعی قصد دارد تا مداخله‌های روانی- اجتماعی را قبل از رسیدن به مرحله قضایی و انتظامی و حتی در کنار این نوع مداخله‌ها انجام دهد و این کار در پیشگیری از وقوع جرم و قضا زدایی نیز نقشی مهم ایفا می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.