مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان از ثبت نام ۵۵۸ نفر از استان کردستان در مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حجت الاسلام محمد کاروند مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: این دوره از مسابقات در چهار منطقه تفکیکی و ۹ رشته حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، تفسیر و دعاخوانی برگزار می‌شود.

اوافزود: از بین ۵۵۸ ثبت نام کننده در این دوره از مسابقات ۲۶۱ نفر را خواهران و ۲۹۷ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به این موضوع که بیشترین شرکت کننده در رشته تفسیر با ۱۹۵ نفر ثبت نامی است، افزود: در رشته قرائت ترتیل با ۱۶۶ نفر، قرائت تحقیق با ۳۹ نفر، اذان ۶۱ نفر، حفظ ۵ جزء ۴۷ نفر، حفظ ۱۰ جزء ۱۸ نفر، رشته دعا خوانی ۱۷ نفر، حفظ کل ۹ نفر و حفظ ۲۰ جزء ۶ نفر ثبت نام کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم از اول تا ۲۰ تیر در چهار حوزه مسابقاتی برگزار می‌شود، گفت: شرکت کنندگان شهرستان‌های بانه و سقز به میزبانی شهر بانه در مسجد سید بانه با هم به رقابت می‌پردازند.

او تاکید کرد: این مسابقه در قروه، دهگلان و بیجار به میزبانی شهرستان قروه در محل امامزاده هاجر و سارا (س) و در شهرستان‌های مریوان و سروآباد هم به میزبانی مریوان در مسجد جامع این شهر و مسابقه شهرستان‌های کامیاران، دیواندره و سنندج به میزبانی امامزاده پیر محمد (ع) و امامزاده پیر عمر (ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام کاروند یادآور شد: شرکت کنندگان ۴۳مین دوره مسابقات قرآن کریم می‌توانند برای دریافت شیوه نامه فنی و داوری مسابقات با استفاده از نام کاربری و رمز عبور اختصاصی به سایت MY.OGHAF.IR مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.