پس از چهار ماه تعطیلی اجرا‌های زنده تئاتر، اجرای نمایش‌های خیابانی در سطح شهر کرمانشاه با شعار «من، تو، ما تئاتر، زندگی، کرونا» در کرمانشاه آغاز شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نخستین روز از اجرا‌های تئاتر خیابانی با گروه تئاتر "باران" به سرپرستی سعید ذبیحی و با شعار «من، تو، ما تئاتر، زندگی، کرونا» در سطح شهر کرمانشاه برگزار شد.

 بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تئاتر یکی از روش‌های موثر در آموزش و پیشگیری است گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی چهارماهه برنامه‌های زنده فرهنگی وهنری و کنسل شدن اجرا‌های تئاتر شاهد ضرر‌های زیادی در حوزه فرهنگ و هنر شدیم.

فاضلی ادامه داد: هنرمند در اجرای نمایش‌های خیابانی می‌تواند با مردم ارتباط مستقیمی بگیرد و بیشترین تاثیر را برمخاطب داشته باشد و در این بین نکاتی را عنوان کند که در یاد و ذهن تماشاچی ماندگار شود. در این راستا با توجه به شیوع ویروس کرونا، از طریق تئاتر خیابانی با رعایت فاصله‌ی اجتماعی می‌تواند در مکان‌های عمومی اجرا‌هایی برگزار شود که جنبه‌های آموزشی داشته باشند و همچنین نشاط آور باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این پویش ملی که در تنها درچند استان کشور شروع شده و آثار ویژه پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در آن اجرا خواهد شد کرمانشاه نیز از معدود استان‌های آغازگر طرح می‌باشد که این اجرا‌ها میتواند الگوی مناسبی جهت بهره برداری دیگر استان‌ها کشور و حتی تجربه‌های بین المللی با این شیوه خلاقانه باشد.

او گفت: چرا که گروه‌ها در ۹۰ ثانیه فاصله چراغ‌های قرمز برای رانندگان و سرنشینان داخل خودرو‌ها اجرا کرده و فاصله اجتماعی گروه و مخاطب رعایت می‌شود. در این دوره ۴ نمایش توسط چهار گروه‌های تئاتر خیابانی به صورت تئانر پلاکارد طراحی شده اند که هنرمندان با استفاده از عروسک‌های نمایشی بر سر چهار راه به اجرا می‌پردازند و جهت آگاهی و اطلاع مردم از وضعیت قرمز و هشدار به مردم بسیار موثر است.

او افزود: شعار این پویش هنری «من، تو، ما_ تئاتر، زندگی، کرونا»، شعار مناسبی برای این اجرا‌ها می‌باشد که از سوی اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد اسلامی انتخاب شده و امیدواریم که مردم این ویروس را بیشتر جدی بگیرند و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند تا شاهد درگیری کمتر هموطنان و همشهریانمان با این ویروس باشیم.

او گفت: تلاش ما در آینده توسعه فرایند تولید و اجرای تئاتر خیابانی در سطح استان و بخصوص شهرستان‌های سفید خواهد بود و قطعا در این رویداد‌ها گروه‌های بیشتری از فعالین تئاتر خیابانی استان را به کار گیری خواهیم نمود.

فاضلی افزود: این پویش هنری توسط اداره کل هنر‌های نمایشی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوان برگزار می‌شود و مجری این پروژه دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنر‌های نمایشی استان است.

فاضلی گفت: ۲۵ خردادماه روز نخست این اجرا‌ها بود و با توجه به قرار داشتن استان کرمانشاه در وضعیت هشدار قرمز برنامه‌ی اجرا‌ها به صورت روزانه اعلام می‌گردد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.