تیمی از کارآفرینان و فعالان استارتاپی باهدف ایجاد جدا نمودن افراد ناقل یا مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در یک محیط کاری، سامانه‌ای را طراحی و به مرحله اجرا درآورده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا در کنار تمام مشکلات اقتصادی و اجتماعی که برای سازمان‌ها و شرکت‌ها ایجاد کرده است، دغدغه حفاظت از نیروی انسانی را هم به دغدغه‌های مدیران افزوده است.

البته نکته آن است که هرچند بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها تلاش کرده‌اند تا با پروتکل‌های مشخصی از انتقال بیماری به کارکنانشان جلوگیری کنند، اما پروتکل‌های سازمانی هر قدر هم که هوشمند و حساب شده باشند در مرحله اجرا با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند و امکان پایش دائمی و روزانه وضعیت سلامت کارکنان برای اغلب مدیران سازمان‌ها فراهم نیست!

یکی از نکات مهم در پایش دائمی وضعیت سلامت کارکنان، وجود زیرساخت سیستمی مناسب و هوشمند به منظور دریافت داده‌های روزانه از وضعیت سلامت کارکنان، تحلیل اطلاعات و شناسایی موارد مشکوک جهت انجام اقدامات تامینی و نیز جدا نمودن افراد ناقل یا مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا، از سایر بدنه سازمان است.

تیمی از کارآفرینان و فعالان استارتاپی باهدف ایجاد این بستر، سامانه "پایشگر سازمانی کرونا" به آدرس irancorona.net را طراحی و به مرحله اجرا درآورده‌اند. سامانه مذکور به صورت وب اپلیکیشن بوده و از طریق لپ تاپ، کامپیوتر سازمان، تبلت و تلفن‌های همراه می‌توان از این سامانه استفاده کرد.

ابتدای هر روز کارکنان مکلف هستند فرم مذکور را که در حدود ۱ دقیقه از آن‌ها زمان می‌گیرد را تکمیل نکنند. اطلاعات مذکور به صورت آنلاین در داشبورد مدیریتی مدیران قرار می‌گیرد و وضعیت سلامت آن‌ها تحلیل می‌شود.

شایان ذکر است بدلیل کاهش محدودیت‌ها و تاکید دائمی بر فاصله‌گذاری اجتماعی، کماکان آمار روزانه ابتلا به این ویروس نشان از این دارد که خطر ابتلا به طور جدی وجود داشته و نمی‌توان از پایش دائمی وضعیت سلامت افرادی که ناچارند روزانه در یک محیط مشترک و در کنار هم حاضر باشند، سهل انگاری کرد.

سامانه مذکور در روز سه شنبه مورخ ۲۷ خرداد ماه، با حضور اصحاب رسانه، مدیران و صاحب‌نظران این حوزه رونمایی خواهد شد.


بیشتربخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار