انگلیس و اتحادیه اروپا توافق کردند که دوره گذار برگزیت را در همان تاریخ از پیش تعیین شده به پایان برسانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و انگلیس که امروز منتشر شد حاکی از آن است که دو طرف بر سر زمان پایان دوره گذار برگزیت به توافق رسیده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا و انگلیس دوره گذار برگزیت را در ۳۱ دسامبر به پایان می‌رسانند، زیرا انگلیس خواستار تمدید این دوره نیست.» در ادامه بیانیه اضافه شده است: «دو طرف تصمیم انگلیس مبنی بر تمدید نکردن دوره گذار را پذیرفتند؛ بنابراین دوره گذار در تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ مطابق با مفاد توافق نامه خروج به پایان می‌رسد.»

این بیانیه، پس از کنفرانس ویدئویی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا، و «اورسولا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا و «دیوید ساسولی» رئیس جمهور پارلمان اروپا منتشر شد.

انگلیس و اتحادیه اروپا توافق کردند که در مذاکرات مربوط به روابط آینده نیاز به یک حرکت جدید دارند.

در بیانیه مشترک آن‌ها در این خصوص آمده است: «با این حال دو طرف توافق کردند که حرکت جدید لازم است. آن‌ها از برنامه‌های توافق شده از سوی مذاکره کنندگان اصلی برای تقویت مذاکرات در ماه ژوئیه و ایجاد مناسب‌ترین شرایط برای انعقاد و تصویب یک توافق پیش از پایان سال ۲۰۲۰ حمایت کردند.»

پیش از این، «مایکل گوو» وزیر کابینه انگلیس، گفته بود این کشور تمدید دوره گذار برگزیت را که قرار است تا پایان سال جاری میلادی به اتمام برسد تمدید نخواهد کرد، زیرا «حالا دیگر زمان تمدید آن گذشته است.»

انگلیس در ماه فوریه اعلام کرد می‌خواهد تا پایان ژوئن با اتحادیه اروپا به یک توافق تجاری برسد. این کشور در ژانویه سال جاری پس از پستی و بلندی‌های بسیار سرانجام توانست برگزیت را که در سال ۲۰۱۶ همه‌پرسی آن برگزار شده بود عملی کند و از اتحادیه اروپا خارج شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار