مسئول وقت آزمایشگاه های کرونا در خوزستان گفت: مفقود شدن نمونه‌های کرونایی در خوزستان به هیچ وجه صحت ندارد.

دانیایی مسئول وقت آزمایشگاه های کرونا در خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مفقود شدن نمونه‌های آزمایش کرونایی در خوزستان به هیچ وجه صحت ندارد، نه تعداد ۱۱ هزار مورد تست که گفته شد نه تعداد خیلی کمتر، این امر تکذیب می‌شود.

دانیایی اظهار کرد: نظام نمونه گیری آزمایشگاهی به گونه‌ای عمل می‌کند که هر نمونه‌ای با کد مخصوص وارد چرخه استخراج می‌شود. از بدو ورد تا زمان اعلام نتایج کاملا ثبت و مشخص می‌شود و از سوی وزارت بهداشت رصد می‌گردد.

دانیایی تصریح کرد: آزمایشگاه رفرانس یک، ویژه بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان است و بیش از ۳۰ هزار نمونه انجام و آنها اعلام شده است، همچنین در آزمایشگاه ۲، ۳ و ۴، از ۲۴ فروردین تاکنون، ۵۰ هزار ۳۴۲ نمونه دریافت و نتیجه ۴۳ هزار و ۳۷۷ نمونه اعلام شده است، ضمن اینکه پاسخ دهی ۳ هزار نمونه از تعداد مذکور، فردا اعلام خواهد شد.

مسئول وقت آزمایشگاه های کرونا در خوزستان تصریح کرد:در آزمایشگاه ۲، ۳ و ۴ از روز ۲۴ فرودین تا کنون ۵۰ هزار ۳۴۲ نمونه دریافت ۴۳ هزار و ۳۷۷ نمونه تا الان پاسخ دهی شدند که ۳ هزار نمونه فردا پاسخ دهی می‌شوند و ۲ هزار ۵۰۰ نمونه مختص شهرستان های است که نمونه انجام در سامانه آزمون ثبت و وارد سامانه سیب نشدند.

این مقام مسئول ادامه داد: کمتر از یک هزار نمونه قابل آزمایش نبوده و باید مجددا آزمایش صورت گیرد طی ۲۶ روز اول راه اندازی آزمایشگاه شماره ۲ روزانه ۳۱۵ نمونه آزمایش می‌شد، اما در ۲۲ روز دوم در آزمایشگاه ۳ تعداد ۹۳۵ نمونه در روز انجام شد و در ۱۳ روز آخر منتهی به امروز در آزمایشگاه ۴ روزانه یک هزار و ۳۳۳ نمونه انجام داده شد.

دانیایی در پایان گفت: این اطمینان را می‌دهم که هیچ نمونه‌ای گم نشده و نمی‌شود و همه طبق برنامه یا پاسخ داده شد یا می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.