فوتی‌های رانندگی سر صحنه در محور‌های برون شهری مازندران ۲۵ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نجفی مدیرکل راهدرای و حمل ونقل جاده‌ای مازندران از کاهش ۲۵ درصدی فوتی‌های سر صحنه تصادفات رانندگی در ۲ ماهه امسال در محور‌های برون شهری استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

او افزود: با توجه به انتشار آمار حوادث رانندگی پارسال و بررسی وضعیت عملکردی این اداره کل در ارتقای ایمنی، مازندران موفق به کاهش متوالی چهارساله در فوتی‌های ناشی از تصادفات ترافیکی در راه‌های برون شهری و روستایی گردیده است.

نجفی گفت: براساس آمار منتشره از سوی پلیس راه استان، علل تامه وقوع تلفات جاده‌ای، ۳۷ درصد تخطی از سرعت مطمئنه، ۲۸ درصد عدم توجه به جلو، ۸ درصد عدم رعایت حق تقدم، ۷ درصد انحراف و تجاوز به چپ، ۵ درصد خستگی و خواب آلودگی، ۵ درصد حرکت خلاف جهت و مابقی سایرموارد اعلام شده است.

او افزود: هر ساله در ۶ ماه اول سال به دلیل شرایط آب و هوایی و همچنین تعطیلات تابستانی شاهد حجم گسترده‌ای از سفر‌های بومی و غیر بومی در سطح استان و در نتیجه افزایش تصادفات و فوتی‌های رانندگی می‌باشیم که خوشبختانه در امسال با گستردگی عملیات راهداری و ایمن سازی جاده‌ها شاهد کاهش تصادفات و فوتی‌های منجر به آن بودیم.

نجفی گفت:بدون تردید کاهش فوتی‌های رانندگی و افزایش ایمنی در راه‌ها نیازمند تلاش جدی بی وقفه، عزم همگانی و از همه مهمتر به کار بستن ساز و کار مدیریتی، همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌های ذیربط به ویژه استفاده از ظرفیت‌های کمیسیون‌های اجرایی ایمنی در سطح استان می‌باشد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان مازندران افزود: در راستای کاهش تصادفات و فوتی‌های رانندگی، اقدامات اجرایی و آموزشی در سطح استان در حال اجرا بوده، امیداست با تداوم اقدامات اجرایی و آموزشی، روند کاهشی تصادفات و فوتی‌ها تا پایان امسال  ادامه یابد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.