مدیرکل گمرک بوشهر گفت: نزدیک به همه لنج‌های موجود در گمرک‌های استان بارشان را تخلیه کرده‌اند و بار تعداد اندک باقی‌مانده نیز زیر نظر مراجع قانونی انجام می‌گیرد.

بهروز قره بیگی ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  بیان کرد:  تعداد انگشت شماری لنج در سه بندر استان وجود دارند که هنوز بارشان تخلیه نشده است و بقیه لنج‌ها بارشان را تخلیه کرده‌اند.

او ادامه داد: تخلیه بار این تعداد اندک هم زیر نظر مجاری قانونی صورت خواهد گرفت.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر بیان کرد: پس از شیوع کرونا به علت محدودیت‌های پیش آمده از اسفند تا کنون لنج‌های تجاری سفر نرفته‌اند.

قره‌بیگی همچنین با اشاره به ابلاغ صورت گرفته برای از سرگیری فعالیت لنج‌های سفاری، بیان کرد: ابلاغ از سرگیری سفر لنج‌های سفاری یا تجاری بنا بر تصمیم‌های گرفته شده در کشور و استان، دیروز صادر و ضوابط و مقررات سفر به لنج‌داران اعلام شده است.

او گفت: ۹۹ درصد سفر‌های لنج‌های تجاری بوشهر به بنادر کشور امارات متحده عربی صورت می‌گیرد و بقیه به کویت و قطر است.

تکلیف لنج‌ها مشخص شود

نماینده مردم دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی دیروز در نشست علنی مجلس خطاب به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد ودارایی، گفته بود: به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی مسئولان، از تخلیه بار برخی لنج‌ها جلوگیری شده است.

موسی احمدی افزود: با توجه به نوع اجناس این لنج‌ها که بیشتر مواد غذایی یا فاسد شدنی هستند و نبود سوله و انبار مناسب اکنون این اجناس در زیر آفتاب سوزان ۵۰ درجه منطقه در حال فاسد شدن  هستند و تاکنون بلاتکلیفند.

او خطاب به رئیس جمهور، بیان کرد: دستور دهید هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت این مردم اقدام شود، همچنین در خصوص سهمیه ملوانی مانند سال‌های قبل به صورت مساوی در سطح استان رفتار شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.