دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز آتش سوزی عمدی در بخشی از مراتع این استان را تایید کرد.

تایید آتش سوزی عمدی بخشی از مراتع البرزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز با اشاره به حریق در برخی مناطق استان گفت: در این خصوص  اخبار واصله از برخی مراجع بیانگر عمدی بودن برخی از حریق‌های صورت پذیرفته در تعدادی از  نقاط استان است که بر این اساس افرادی اقدام به آتش زدن مزارع، مراتع، درختان و باغ‌های مردم می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز افزود: مطابق ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی، مجازات حریق عمدی توسط اشخاص بین ۲ تا ۵ سال حبس تعزیری است، همچنین با توجه به تبصره ۱ این ماده در صورتی که این اقدام به قصد مقابله با نظام باشد می‌تواند مصداق محاربه شناخته  که در این صورت مجازات اعدام را برای مجرمان در پی خواهد داشت.

مددی با هشدار به کلیه عوامل این آتش سوزی‌ها گفت: با توجه به اینکه این جرم جنبه عمومی دارد موضوع گذشت شاکی یا اشخاص موضوعیت نداشته و اشد مجازات در انتظارات مرتکبان خواهد بود.

او افزود: دادستانی این تعرض به حقوق عمومی را تحمل نخواهد کرد و به کلیه مراجع انتظامی و اطلاعاتی استان دستور داده شده نسبت به شناسایی و بازداشت عوامل دخیل اقدام که نتیجه اقدامات در آینده نزدیک به اطلاع  عموم مردم استان خواهد رسید.

استان البرز حدود ۳۸۰ هزار هکتار اراضی مرتعی و ملی دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا 

انتهای پیام / ر.خ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.