ارغنده پور گفت: این هفته ۵ کالای شکر، برنج، لوازم خانگی شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباس شویی، اجاق گاز، لاستیک ماشین اعم از سبک و سنگین و نهاده‌های دامی در اولویت بازرسی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید ارغنده پور مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانها و نظارت بر تشکل های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در گفت و گو با شبکه خبر گفت: در مورد نظارت بر قیمت ۵ کالای دارای اولویت گفت: هر هفته به واسطه تغییراتی که رخ می‌دهد کالا‌هایی در اولویت نظارت قرار می‌گیرد و سازمان حمایت روی آن‌ها نظارت می‌کند.

وی افزود: این هفته ۵ کالای شکر، برنج، لوازم خانگی شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباس شویی، اجاق گاز، لاستیک ماشین اعم از سبک و سنگین و نهاده‌های دامی در اولویت بازرسی قرار گرفتند.

ارغنده پور گفت: نظارت بر کالا‌ها در طول سال انجام می‌شود و در شرایط فعلی به دلیل التهاباتی که در بازار رخ داده است لوازم خانگی در اولویت قرار گرفته اند. سازمان حمایت برای تنظیم بازار دو محور اصلی را پیگیری می‌کند. محور اول رصد بازار است و ما در سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده به شکایت‌های مردمی رسیدگی می‌کنیم.

وی افزود: محور دوم نظارت بر بازار است، ۴ هزار بازرس شبکه توزیع کالا را نظارت می‌کنند.

ارغنده پور بیان کرد: ۳ موضوع تامین کالا، قیمت و نظارت بعد از توزیع در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار دارد، در امر تامین کالا بازار پایش می‌شود و اگر کمبودی مشاهده شود کالا تامین می‌شود.

وی گفت: در دوران کرونا که تمام کشور‌ها در تامین کالا‌های اساسی مشکل داشتند، تولید کنندگان ما تمام اقلام اساسی را تامین کردند.

وی بیان کرد: در مرود قیمت کالا بازار رصد می‌شود و اگر التهابی در قیمت یک کالا رخ دهد سازمان حمایت ورود پیدا می‌کند به عنوان مثال طی چند روز گذشته التهاباتی در مرود قیمت لوازم خانگی به وجود آمد و برخی از تولید کنندگان افزایش قیمت خودسرانه داشتند که سازمان حمایت ورود کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکل‌های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: نظارت بر قیمت‌ها در زمان تولید و توزیع کالا انجام می‌شود.

اغنده پور گفت: قیمت کالا‌های اولویت دار از طریق سامانه‌هایی مانند سامانه جامع نظارت و سامانه انبار رصد می‌شود تا قیمت‌ها در بازار متعادل شود.

وی در مورد بیشترین تخلفات گفت: بیشترین تخلفات گران فروشی است و تولیدکنندگان و توزیع کنندگان باید قیمت‌های سازمان حمایت را روی کالا‌ها اعمال کنند.

ارغنده پور بیان کرد: دومین تخلف عدم درج قیمت روی کالاست و مردم باید خودشان در این زمینه ورود پیدا کنند و به پویش بدون قیمت نمی‌خریم بپیوندند تا تمام فروشگاه‌ها  روی کالا‌های خود قیمت درج کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار