معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: اصفهان پس از پایتخت، با ۵۲۰ شرکت دانش بنیان و واحدهای فناوری جایگاه دوم را در کشور دارد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند در عبور از آلودگی‌های زیست محیطی در این استان مؤثر باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر توسعه محصولات شرکت‌های دانش بنیان در استان اصفهان اظهار داشت: اصفهان پس از پایتخت، با ۵۲۰ شرکت دانش بنیان و واحد‌های فناوری جایگاه دوم را در کشور دارد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند در عبور از آلودگی‌های زیست محیطی در این استان مؤثر باشد.

او افزود: این شرکت‌ها با گردش مالی یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان زمینه اشتغال هفت هزار و ۱۳۴ دانش آموخته دانشگاهی را فراهم کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه تحریم‌ها و کرونا همان مثل «عدو شود سبب خیر اگر خدا بخواهد» شد و عنوان داشت: در سال‌های گذشته به دلیل سیاست غلط و غیرمنطقی سرکوب نرخ ارز، تولید در کشور توجیه اقتصادی نداشت و با وقوع تحریم‌ها و شیوع کرونا زمینه توسعه تولید و اشتغال از طریق واقعی شدن نرخ ارز فراهم شده است.

او با بیان اینکه تبدیل نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به نرخ نیمایی می‌تواند در تولید و توسعه محصولات دانش بنیان مؤثر واقع شود، اعلام کرد: از معاونت صمت درخواست کردیم که لیست اقلام وارده به کشور با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان را در اختیار استان قرار دهد تا با فعالان این بخش و دانشگاهیان، این محصولات در استان اصفهان تولید شود و نیاز به تخصیص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای محصولات شرکت‌های دانش بنیان و حوزه فناوری نباشد و همچنین بیکاری دانش آموختگان هم برطرف شود که البته لازمه آن ارتقا کیفیت علمی و مهارتی همین دانش آموختگان دانشگاهی است.


قاضی عسگر یکی از اتفاقات مبارک در استان اصفهان را ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان معرفی کرد و افزود: تبدیل اصفهان به قطب اقتصادی مبتنی بر علم و نوآوری از طریق ارتقای اکوسیستم فن آوری و کارآفرینی و توسعه فناوری‌های نو به منظور دست یابی به رفاه اجتماعی و محیط زیست پایدار از نتایج این منطقه خواهد بود.

او افزود: منطقه ویژه علم و فناوری با طرح‌های پیشران می‌تواند به اقتصاد سبز در استان اصفهان یاری برساند و ارتباط بین دولت، دانشگاه و صنعت را برقرار کند.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.