سنجش سلامت ۱۴ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان قزوین از ۱۵ تیرماه آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اصغری مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سنجش سلامت ۱۴ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان از ۱۵ تیرماه تا پایان شهریور در ۱۵ پایگاه ارزیابی اولیه و تخصصی استان انجام می‌شود.

اصغری افزود: مدیران مدارس با ثبت نام در سامانه سناد و نوبت گیری در سامانه سنجش، والدین و نوآموز را (با مدارک: اصل شناسنامه والدین و نوآموز، کارت واکسیناسیون تکمیل شده، یک قطعه عکس ۳ در ۴ و مبلغ ۴۰۰ هزارریال) به پایگاه‌های سنجش راهنمایی خواهند کرد.

او اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، تعداد مراجعه روزانه نوآموزان به پایگاه سنجش از ۴۰ نفر در سال‌های قبل به ۲۰ نوآموز در سنجش ۱۳۹۹ تقلیل پیدا کرده است و بر اساس دستورالعمل ابلاغی رعایت توصیه‌های بهداشتی در پایگاه‌های سنجش با همکاری استانداری و دانشگاه علوم پزشکی پیش بینی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: در برنامه ملّی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوآموزان آماده ورود به پایه اول ابتدایی مورد ارزیابی‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی – حرکتی، اندازه گیری توده بدنی BMI، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری‌های جلدی (پوست و مو)، بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه و سابقه بیماری در خانواده قرار خواهند گرفت.

به گفته اصغری، ۷ هزار و ۲۰۰ نوآموز پیش دبستانی پارسال سنجش شدند که در مجموع ورودی پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بالغ بر ۲۱هزار نوآموز است.

او افزود : سنجش نوآموزان پیش دبستانی از ابتدای مهرماه در استان آغاز خواهد شد و طبق برنامه ۵۵ درصد نوآموزان پیش دبستانی در سنجش سال ۱۳۹۹ مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.