مهدی قاسمی از کاهش فروش محصولات صنایع‌دستی متاثر از شیوع کرونا خبر داد و گفت: می‌کوشیم با پرداخت تسهیلات از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی قاسمی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان در آئین تقدیر و تجلیل از هنرمندان صنایع‌دستی دامغان با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجادشده در حوزه گردشگری و سفر شاهد کاهش فروش محصولات صنایع‌دستی هستیم گفت: می‌کوشیم با ایجاد شرایط مطلوب‌تر و پرداخت تسهیلات کم‌بهره، از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت و از تعدیل نیرو و تعطیلی کارگاه‌های صنایع‌دستی شهرستان جلوگیری کنیم.

او بابیان اینکه دو هزار هنرمند صنایع‌دستی در شهرستان شناسایی شدند افزود: از این تعداد ۵۰۰ هنرمند فعال هستند و ۲۵۰ نفر نیز تحت پوشش بیمه قرار دارند.

قاسمی تصریح کرد: صنایع‌دستی بیانگر هنر و ذوق مردم ایران و گویای اصالت و پیشینه چندین هزارساله ایرانیان است که می‌تواند در صورت سرمایه‌گذاری نقش مهم و اساسی در اشتغال و حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان در ادامه به قابلیت‌های صنایع‌دستی این شهرستان اشاره و تصریح کرد: پیشینه تاریخی سفال دامغان با کشفیات باستان‌شناسی به شش هزار سال پیش‌بر می‌گردد که با توجه به آن حمایت هر چه بیشتر مسئولان ذی‌ربط را می‌طلبد.

او افزود: هم‌اکنون دیگر صنایع نیز از جمله معرق، منبت، چاپ قلمکار، جاجیم، گلیم، خراطی، چاپ باتیک، چرم‌دوزی، چلنگری، پته‌دوزی و غیره نیز در این شهرستان فعال است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار