رئیس واحد جذب و نگهداری اهدا کنندگان انتقال خون استان اردبیل از اهدای بیش از ۷ هزار واحد خونی در استان اردبیل خبر داد.

اکبر زاده، رئیس واحد جذب و نگهداری اهدا کنندگان انتقال خون استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: از ابتدای نخست امسال ۷ هزار و ۱۶۴ مورد واحد خونی در استان اردبیل اهدا شده است.

او با اشاره به اینکه در سال ۹۸ حدود ۳۷ هزار مورد واحد اهدایی خونی در استان اردبیل وجود داشت افزود: شرایط فصلی برای حفظ زنجیره سلامت همشهریان بسیار موثر است.

رئیس واحد جذب و نگهداری اهدا کنندگان انتقال خون استان اردبیل بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و رعایت نکات بهداشتی و برای حفظ سلامتی اهدا کنندگان خون ماسک و مواد ضدعفونی در محل انتقال خون استان اهدا و ویزیت رایگان برای مراجعه کنندگان توسط پزشکان انجام می‌شود.

اکبرزاده ضمن دعوت از مردم نوع‌دوست استان برای اهدای خون بیان کرد: مردم هیچ گونه نگرانی از بابت انتقال ویروس کرونا در مراکز اهدا خون نداشته باشند، چرا که تجهیزات و محیط خون‌گیری مکرر استریل و ضدعفونی می‌شود.

او تصریح کرد: جهت جلوگیری از ازدحام مراجعین برای اهدای خون، مردم می‌توانند به سامانه نوبت دهی اینترنتی به آدرس اینترنتی www.nobatdehi.ibto.ir مراجعه و برای اهدا خون تعیین وقت انجام دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.